Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > 6x de beste armoefeningen voor thuis

6x de beste armoefeningen voor thuis

Health
6x de beste armoefeningen voor thuis

Wil jij je armen trainen? Dat kan met deze armoefeningen voor thuis. Je kunt ze overal uitvoeren, zo wordt je armen trainen een fluitje van een een cent. Onze personal trainer Jesse doet je alle armoefeningen duidelijk voor. Hallo, slanke armen!

Armen trainen

Sommige vrouwen hebben last van slap vel aan hun armen, de bekende zwabberarmen of kipfiletjes. Door je armen te trainen kom je er vanaf. Daarnaast is het prettig om meer kracht in je armen te hebben, dat kan een hoop dingen een stuk gemakkelijker maken. Wil je je armen trainen? Wij helpen je op weg. In het begin kan het best zwaar zijn, maar zet door! Dan heb jij straks mooie slanke en sterke armen. Let’s go!

Armoefeningen voor thuis

Voor sommige van deze armoefeningen heb je gewichtjes nodig. Begin met gewichtjes van 1,5 kg. Is dat te licht? Dan kun je overgaan op zwaardere gewichten. Alle armoefeningen voor thuis doe je in setjes van tien en dat herhaal je drie keer. Is dit te licht? Doe dan zes herhalingen. Onze trainer Jesse legt elke oefening duidelijk voor je uit in een video! Tip: heb je geen gewichtjes in huis? Dan kun je ook flesjes water of zand gebruiken.

1. Bicep hammers

De eerste oefening om je armen te trainen is de bicep hammer oefening. Pak de gewichtjes er ook maar bij, want je hebt ze nodig! Ga rechtop staan met je rug recht en borst naar voren en span je buik goed aan. Houd in elke hand een gewichtje en je armen hangen ontspannen naast je lichaam. Span je armspieren aan en beweeg vervolgens je onderarmen langzaam omhoog en draai je handen naar je schouders. Zorg dat je de spanning altijd behoudt. In de video doet Jesse het precies voor! Bekijk de video

2. Biceps met gewicht

Nog een oefening voor de biceps. Ook dit keer houden we in elke hand een gewichtje. Je houdt je armen weer naast je lichaam, maar nu met de gewichtjes naar voren gedraaid. Vervolgens beweeg je je onderarmen rustig omhoog. Ga niet overstrekken, maar zorg juist dat de spanning behouden blijft. Succes! Bekijk de video

3. Dippen met stoel

Nu gaan we de triceps trainen en dat doen we door te dippen. Voor deze oefening heb je een stevige stoel nodig. Ga op de stoel zitten, zet je handen op de stoel en kom naar voren van de stoel af. Vervolgens gaan we naar beneden en naar boven bewegen. Dit is een zware oefening, maar zet door! Hoe vaker je traint, hoe makkelijker het gaat. En als je verzuring voelt kun je gewoon even pauze nemen. Let’s go! Bekijk de video (P.S. vind je het te makkelijk? Jesse laat in de video ook nog een moeilijkere variant zien)

4. Lying tricep push

En nog een oefening voor de triceps, oftewel onze kipfiletjes. Voor deze oefening heb je een matje en gewichtjes nodig. Ga op je rug op het matje liggen met in elke hand een gewicht. Je bovenlichaam houd je iets omhoog, zodat je buikspieren aangespannen zijn. Houd de gewichtjes naast je oren en beweeg vervolgens langzaam omhoog. Zorg dat de spanning behouden blijft en vergeet niet te blijven ademen. Bekijk de video

5. Shoulder press

Ook de schouders moeten we niet vergeten. De eerste oefening voor onze schouders (en bovenarmen) is de shoulder press. Voor deze oefening heb je weerstand nodig, daarvoor kun je een stevige stoel, krukje of gewichtjes gebruiken. Ga rechtop staan met je rug recht, borst naar voren en je buik aangespannen. Houd het gewicht recht voor je vast en je ellebogen naar elkaar toe. Vervolgens beweeg je de stoel omhoog en omlaag. Bekijk de video

6. Shoulder raise

De laatste oefening is er ook een voor onze schouders. Houd voor de shoulder raise in elke hand een gewicht en je armen gestrekt voor je. Je staat met je rug recht, borst naar voren en je buik en borst aangespannen. Beweeg je armen eerst vijf maal aan de voorkant op en neer en ga vervolgens naar de zijkant. Herhaal dit drie keer. Bekijk de video

Doe mee met Flair Fit & Gezond!

Natuurlijk ben je er niet met alleen armoefeningen. Ook cardiotraining en gezonde voeding zijn onmisbaar, en vergeet ook je buik, billen, benen en rug niet. Door al je spieren te trainen blijft je lichaam in balans. Wil jij op een gezonde manier afslanken? Doe dan gratis mee aan Flair Fit & Gezond. Daarbij krijg je de handige Flair Fit & Gezond-kalender én voedingstips. De armen trainen we op donderdag met bovenstaande armoefeningen. Ga nu naar Flair Fit & Gezond en doe mee!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee