Je bent hier: Home > Health > Afvallen? Stop dan met deze 5 dingen om sneller gewicht te verliezen

Afvallen? Stop dan met deze 5 dingen om sneller gewicht te verliezen

Health
Afvallen? Stop dan met deze 5 dingen om sneller gewicht te verliezen

Heb je dit iets speciaals op de planning staan en ben je er net achtergekomen dat de rits van je favoriete jurk niet meer dicht kan? Dan zet je jezelf misschien op dieet om toch de jurk dicht te krijgen. Wij vertellen je waarom je dat beter niet kunt doen als je wilt afvallen.

Lees ook: Afvallen door vaker te eten? Het kan

  1. Op dieet
    Over het algemeen geldt dat áls je de kilo’s eraf wilt houden, je een bepaalde levensstijl vol moet houden. Tenzij je de rest van je leven op 1200 calorieën per dag wilt leven is het dus aan te raden om niet op een streng dieet te gaan, maar om erachter te komen welke dingen je in je voedingspatroon aan kunt passen. Voorbeeld: na het avondeten niet meer snoepen en koek vervangen door fruit of groente.
  2. Maaltijden overslaan
    Sla alsjeblieft geen maaltijden over om gewicht te verliezen. Sterker nog, de kans is groot dat je dan juist méér calorieën binnenkrijgt. Eet liever gedurende de dag (kleine) maaltijden om de motor draaiende te houden. Dan snak je niet naar je volgende maaltijd waar je dan misschien wel meer eet omdat je zo’n trek hebt.
  3. Snel eten
    Iedereen maakt het weleens mee: om wat voor reden dan ook schrok je de maaltijd naar binnen. Maar wist je dat wanneer je rustig eet je maag eerder een seintje geeft dat je volzit? En zo geniet je nog meer van je eten ook.
  4. Snel resultaat verwachten
    Na één zweetsessie in de sportschool zie je geen verschil. Hetzelfde geldt voor gezonder eten. Je moet het een tijdje volhouden voordat je verschil ziet. Net zoals je niet na één dag slecht eten meteen ziet dat je dikker bent geworden.
  5. Ter compensatie eten
    Als het goed is heeft je lichaam meer behoefte aan eten als je vaker sport of zwaarder traint. Wees dus voorbereid op deze momenten door gezonde snacks (we weten het: saai, maar wel verantwoord) in huis te halen. Eet bijvoorbeeld na het sporten kwark, zodat je niet meteen een zak chips hoeft open te trekken.

Mocht je je afvragen wat nu wél mag… Alcohol drinken! Want eerlijk, het leven moet wel leuk blijven. Lees hier het artikel.

Volg jij onze huishoudpagina al? Hier vind je al onze huishoudtips handig op een plek: www.facebook.com/flairathome

Beeld: iStock

Shoppen is altijd een goed idee