Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Bewezen: met deze twee diëten val je het meeste af

Bewezen: met deze twee diëten val je het meeste af

Health
Bewezen: met deze twee diëten val je het meeste af

Onderzoekers aan de Johns Hopkins University hebben meer dan 4200 diëten onderzocht. Hun doel? Ontdekken welk dieet nu het best werkt bij afslanken. Slechts twee methodes helpen je om écht gewicht te verliezen, en om de kilo’s er ook daadwerkelijk af te houden.

Dat een crashdieet of een sapjeskuur niet werkt, wisten we al. Toch zijn wij een beetje verbaasd dat er maar twee diëten je effectief een slanke lijn bezorgen. Van de 4200 methodes die onderzocht werden, zijn er ook maar elf grondig getest geweest. Wel zijn er verschillende vormen, zoals het mediterraan dieet, die goed zijn voor je gezondheid. Wat deze niet doen, is je helpen te vermageren.

Wat zijn nu de beste diëten????

Wil je echt graag afvallen en de extra kilo’s ook voorgoed vaarwel zeggen? Dan moet je kiezen tussen Weight Watchers of het Jenny Craig-dieet. Beide leveren goede resultaten op in het onderzoek. Zo hadden de testpersonen hier het meeste gewicht verloren. Meer dan bij een ander dieet of wanneer ze de touwtjes in eigen handen namen.

Wel gaat het hier om een traag proces. Je overtollig gewicht ben je niet meteen kwijt, en je zal dus even geduld moeten hebben. Bij Weight Watchers werk je met een puntensysteem. Alle voedingsmiddelen die je eet of drinkt, worden omgerekend naar een SmartPoints-waarde. Je mag een bepaald aantal punten per dag eten of drinken.

Ook het systeem achter Jenny Craig is redelijk eenvoudig. Je dieet wordt samengesteld op basis van je caloriebehoefte en calorieverbruik. Zo krijg je een persoonlijk voedingsschema en is het belangrijk dat je regelmatig beweegt.

Ook dit werd wetenschappelijk bewezen

Shoppen is altijd een goed idee