Je bent hier: Home > Health > 7 tips om je energie tijdens het najaar op peil te houden

7 tips om je energie tijdens het najaar op peil te houden

Health
7 tips om je energie tijdens het najaar op peil te houden

Ah, het is weer herfst. De koude en donkere dagen sluipen ons huis én ons lijf in. Blijf je ’s ochtends ook liever onder de wol liggen in plaats van jezelf naar die koude badkamer te slepen? Kruip je ’s avonds liever onder een warm dekentje met een hete mok chocomelk dan met je vrienden uit te gaan? We feel your pain! Dankzij deze tips krijg je in no time een flinke energieboost.

1. Slapen

Heel erg logisch: wie moe is, heeft slaap nodig. Zorg ervoor dat je voldoende, en een goede nachtrust hebt.

2. Frisse neus halen

Een hele dag binnen zitten is geen goed idee. Ga onder de middagpauze even naar buiten, zet je raam open of maak van een korte wandeling je wekelijkse zondagactiviteit.

3. Bewegen

Shake that ass, neem de trap in plaats van de lift of ga ’s avonds met de fiets naar de winkel. Heb je ineens die frisse neus ook gehaald.

4. #healthyschmealthy

Eet gezond en ban suikers, die geven je energieniveau slechts een korte boost.

5. Ticket naar de zon

In de herfst hebben we vaak een tekort aan vitamine D. Zoek de zon op, dat is echt goed voor je!

6. Me-time

Neem tijd voor jezelf. Rust een beetje. Lees een boek of kijk een film en dommel zachtjes weg. Boek een massage. Schenk jezelf een glas wijn in en blader rustig door je favoriete magazine.

7. Vitaminekuur

Het kan je goed doen om twee keer per jaar een vitaminekuur te nemen om je lichaam voor te bereiden op de seizoenswissel. Overleg wel even met je huisarts.

Lees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee