Je bent hier: Home > Health > 6 manieren om af te rekenen met die donkere kringen onder je ogen

6 manieren om af te rekenen met die donkere kringen onder je ogen

Health
6 manieren om af te rekenen met die donkere kringen onder je ogen

We kennen het allemaal wel; de momenten dat we wakker worden met het gevoel alsof we net in bed zijn gaan liggen. Het weekend was té druk en té vol, en plots is daar de maandag alweer. Het gevolg? Donkere kringen onder onze oogjes, die maar niet weg lijken te willen gaan. Gelukkig hebben wij een stappenplan, waarmee je in 7 dagen af kunt rekenen met die slaperige look.

Lees ook: Hoe slapen in het weekend ervoor zorgt dat je BMI laag blijft

Vervang koffie door groene thee
Hoe lekker dat kopje koffie in de ochtend ook is en hoe onvervangbaar het ook lijkt, toch is het een goed idee om je cafeïne inname af te bouwen. Vervang je dagelijkse kopje koffie daarom voor groene thee. Dit geeft je een wakker gevoel, zonder je een onnodige boost te geven waardoor je ’s avonds niet kunt slapen.

Voeg extra groentes toe aan je avondmaaltijd
Groenten doen wonderen voor je huid. Voornamelijk groene groentes, want deze zitten boordevol ijzer. Deze hebben een goede werking tegen donkere cirkels onder je ogen, want ijzer stimuleert een goede doorbloeding. Kies bijvoorbeeld voor spinazie, bladsla of broccoli. Lekker, gezond en goed voor je huid!

Drink veel water
We weten het, dit is een lastige. Toch raden we je aan om te proberen écht iedere dag twee liter water te drinken. Dit geeft je niet alleen een wakker gevoel, maar ook een wakkere look én een frisse huid. Neem standaard een flesje water mee in je tas en zet die gelijk op je bureau, zodat je telkens herinnerd wordt aan het drinken van water.

Slaap op je rug
Een lastige kwestie voor de fervente buikslapers onder ons, maar probeer het eens! Door op je rug te slapen in plaats van op je buik, geef je vocht geen kans om zich op te slaan in je gezicht (en dus ook onder je ogen). Hierdoor word je wakker met een frisser gezicht en heb je geen gevaar voor het die gevreesde ‘pillow face‘.

Smeren, smeren, smeren
Voorzie je gezicht iedere dag van een flinke dot vochtinbrengende crème met SPF. Smeer dit ook voorzichtig onder je ogen. Lastig? Er bestaan ook hele fijne sticks met zonnebrand, waarmee je goed onder je ogen kunt smeren. Wanneer je naar het strand gaat of een terrasje gaat pakken in de zon, raden we je wel aan extra zonnebrandcrème te gebruiken. DE SPF in dagcrèmes beschermt namelijk niet de hele dag.

Neem een masker van peterselie
Ja, dat lees je goed! Peterselie ziet boordevol C en K – vitamines die erom bekend staan de huid een oppepper te geven en de huid zelfs strakker zou kunnen maken. Hoe je dit doet? Gebruik vijf takjes peterselie en vermaal deze tot een pasta. Deze kun je zo onder je ogen aanbrengen, maar je kunt de pasta ook op een wattenschijfje aanbrengen en deze op je oog leggen. Het resultaat is een verfrissend gevoel en een wakkere oogopslag!

Lees nu een halfjaar Flair voor € 11 per maand en krijg een gratis leren crossbody tas t.w.v. € 69,95!

Bron: Pure Wow

 

Shoppen is altijd een goed idee