Je bent hier: Home > Health > 6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

Health
6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

Als je een paar kilo’s kwijt wil, is het verleidelijk om heil te zoeken in een sapjeskuur, een trendy dieet of de work-out van een Victoria’s Secret-model. Allemaal efficiënt op korte termijn, maar voor een gezond gewicht op lange termijn hou je je beter aan deze zes basisregels.

1. Don’t break up with breakfast

We hebben het allemaal al tig keer gehoord, maar de health freaks onder ons hebben het ook onthouden. Volgens eens studie heeft 96 % van de mensen die dagelijks ontbijten een gezond gewicht. Ze eten fruit, groenten en eieren bij hun eerste maaltijd van de dag. We hadden het al over een evenwichtig ontbijt. Dat bestaat uit 1/2 groente en fruit + 1/4 vezels + 1/4 eiwitten.

breakfast

2. Do sweat it

Ja, we halen nu alle clichés boven, maar mensen met een gezond gewicht sportenregelmatig. Probeer elke dag minstens een halfuurtje te bewegen. Je hoeft daarvoor geen intensieve work-out te doen, zelfs wandelen is prima.

3. Watch it!

We hebben een haat-liefdeverhouding met de weegschaal, maar mensen met een gezond gewicht wegen zich regelmatig. Zo houden ze in de gaten of hun gewicht schommelt en kunnen ze op tijd ingrijpen door bijvoorbeeld toch iets intensiever te gaan bewegen, of iets langer.

weegschaal

4. Mindfulness

Diëten, daar doen mensen met een gezond gewicht niet aan mee. Maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar alles in hun mond stoppen; ze zijn zich bewust van wat ze eten en doen alles met mate.

5. Nergens beter dan thuis

Als je op maandag langs de snackbar gaat, op dinsdag pizza haalt, op woensdag een vette bak bami, op donderdag falafel en op vrijdag kebab, dan kán je geen gezond gewicht onderhouden. Afhaaleten is altijd minder gezond dan je denkt – een Thaise curry vol met groente zit vaak ook vol met zout en smaakversterkers. Kook thuis liever zelf je potje en beperk het afhaaleten of uit eten gaan tot één keer per week. Eet ook veel groenten en kies voor magere vleessoorten als kip en kalkoen.

6. Hear me roar

Luister naar je lichaam. Heb je echt honger of gewoon lekkere trek? Eet alleen wanneer je honger hebt en kies voor kwalitatieve, pure producten (en geen bewerkte voedingsmiddelen als hotdogs, frisdrank, koekjes..)

hungry

 

Lees ook:

 

Bron: flair.be & womenshealthmag.com

 

Shoppen is altijd een goed idee