Je bent hier: Home > Health > 6 eetregels van fitness-pro’s

6 eetregels van fitness-pro’s

Health
6 eetregels van fitness-pro’s

Heb je de smaak van gezond eten en afvallen te pakken? Het eetpatroon van echte fitnessprofessionals gaat nog een stukje verder – en daar kunnen we ontzettend veel van leren! Flair noteerde zes ijzersterke voedingsregels van fitness-pro’s.

1. Kijk kritisch naar etiketten

Een fitness-pro denkt niet: ach, suiker in mijn kipfilet kan geen kwaad. Met andere woorden: lees voor je het koopt goed wat er op de verpakking van voedsel staat en maak verstandige en verantwoorde keuzes.

2. Verminder zoet

Suiker zit in meer producten dan je denkt! Doe daarom bijvoorbeeld geen honing door de kwark en verminder het eten van zoet fruit zoals mango’s en ananas.

3. Ontbijt stevig

Dat geeft je de energie om topprestaties neer te zetten.

4. Time je maaltijden

Door slim te timen wat je eet, word je fitter en gespierder. Neem voor je training een gezonde maaltijd met koolhydraten voor de benodigde energie. Na je training voed je de spieren met extra eiwitten en maar een beetje koolhydraten zoals groente of (zuur) fruit: kies dan magere kwark met fruit, een groenteschotel met een stukje vis of een (groene) smoothie met wheypoeder (eiwitpoeder). Fitnessgoeroe Les Mills noemt dit heel treffend fuel your fitness.

5. Eet niet te veel koolhydraten na elkaar

Als je ’s morgens brood of muesli hebt gegeten, neem dan tijdens de lunch een salade of goed gevulde soep. Zo voorkom je dat er overtollige koolhydraten worden opgeslagen in je lichaam.

6. Eet nóg meer groente

Groente is caloriearm, bevat veel vitaminen en je kunt er veel van eten zonder dat je lichaam een vetlaag creëert.

 

4z01wpwrw7zpMeer goede tips vind je in de Fitnessbijbel voor vrouwen. Onder andere verkrijgbaar via Bol.com voor € 24,95. (Cocobooks, ISBN/EAN: 978 90 79142 17 0)

Shoppen is altijd een goed idee