Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > 5x doen: sporten in de kou

5x doen: sporten in de kou

Health
5x doen: sporten in de kou

Buiten is het niet alleen berekoud, het waait hard en o wee als het gaat regenen of sneeuwen! Maar wist je dat sporten in de winterse buitenlucht supergoed voor je is? Wij vertellen je waarom.

Je verbrandt meer calorieën

Omdat je buiten sport en het koud is, moet je lichaam harder werken. Daardoor heeft een kleine work-out in de buitenlucht al veel effect.

Je kan tegen een stootje

Door ’s winters te sporten geef je je immuunsysteem een positieve opdonder. Je bent minder snel vatbaar voor een koutje of griep. Let wel: te veel sporten is ook weer niet goed…

Je zweet minder

Het is een stuk fijner om te gaan hardlopen of fitnessen in de kou, want door de koude atmosfeer word je minder snel rood en zweterig.

Je bent vrolijker

De winter kan ons chagrijnig maken. We voelen ons sneller vermoeid. Logisch, want de dagen zijn kort, donker en koud en dat heeft vaak invloed op ons humeur. Het advies? Buiten sporten. De endorfines die vrijkomen, maken je meteen happy.

Je krijgt meer energie

Newsflash. Een sportsessie in de buitenlucht geeft je meer energie dan een work-out in de zon. Ha!

Zo. Nu heb je vijf fantastisch goede redenen om te gaan sporten in de buitenlucht. Ook als het vriest. Succes!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee