Je bent hier: Home > Health > Deze 4 voedingsmiddelen helpen buikvet te verbranden

Deze 4 voedingsmiddelen helpen buikvet te verbranden

Health
Deze 4 voedingsmiddelen helpen buikvet te verbranden

Je hebt een gezond gewicht, maar toch blijf je maar worstelen met dat laagje spek op je buik. Natuurlijk zit jij niet te wachten op zo’n belachelijke one-pack, maar een iets strakker buikie onder je zomerjurkje zou wel leuk zijn, toch? Aangezien corrigerend ondergoed in de zomer vooral vies en zweterig is en jij geen tijd hebt voor (of, fair enough, je hebt er geen zín hebt in) 400 sit-ups per dag, kan je wel wat hulp gebruiken.

Eerst moet je onthouden dat al die vreemde trucjes en diëten zelden werken – of vaak maar heel kort effectief zijn. Het ‘geheim’ tot een fit en gezond lichaam zit ‘m in een gezond ritme en vooral in veel slaap. Door onregelmatig te leven gaat je bloedsuikerspiegel alle kanten op. Gevolg: humeurigheid, sufheid, maar vooral bijna onstilbare trekaanvallen in vettigheid of juist heel zoet eten.

Door op het juiste moment de goeie dingen te eten, slaap je beter en heeft je lichaam de hele dag meer energie. Hierdoor zal je buikvet wegsmelten als sneeuw voor de zon. Nouja, soort van.. 🙂

 

Vis

Een visje zit vol met proteïnen waardoor je langer een verzadigd gevoel houdt en zit vol met omega 3-vetzuren. Er bestaan meerdere onderzoeken waarin wordt aangetoond dat deze vetzuren bijdragen aan de duur en kwaliteit van je nachtrust. Mensen met voldoende omega-3 zouden langer én beter slapen en minder cravings hebben de volgende dag.

visje

Noten

Noten zitten vol met magnesium, waarvan ook is aangetoond dat je er beter van gaat slapen. Voldoende slaap is cruciaal als het op buikvet aankomt, mensen met voldoende slaap hebben niet alleen minder vreemde cravings, maar geven ook minder snel toe aan vreetbuien. Noten geven bovendien een vol gevoel en dragen bij aan een gezonde huid.

noten

 

Melk

Een studie uit 2010 onderzocht een groep van meer dan 100 vrouwen op hun buikvet en eetgedrag. Wat bleek? De vrouwen die in de proefperiode de meest calciumrijke voeding kregen, verloren verhoudingsgewijs meer vet dan andere proefpersonen. Dit betekent overigens niet dat je per dag bakken met kwark moet gaan verorberen; de vrouwen die de meeste centimeters rondom hun taille verloren aten gemiddeld 100 miligram (ongeveer de helft van een klein bakje yoghurt) calcium meer dan de andere vrouwen

melk2

Kersen

Eet tussendoor en als late-night snack een paar zure kersen. Dat zijn niet die rood-paarsige uit de supermarkt, maar die felrode kleintjes die je ook veel in cocktails ziet (maar dan niet kunstmatig gezoet, natuurlijk). Deze kersen zitten vol met natuurlijke antioxidanten die bijdragen aan gewichtsverlies.

kersen

 

 

 

Lees ook:

Bron: Womenshealthsmag, afbeeldingen: Giphy

 

 

 

 

Shoppen is altijd een goed idee