Je bent hier: Home > Health > 3 tips waarom jij moet squatten

3 tips waarom jij moet squatten

Health
3 tips waarom jij moet squatten

Als er één oefening is die goed is voor de felbegeerde strakke ronde billen dan is het wel de squat. Dus squat ik er op los met mijn Model Workout, van de ene hoek in de gym naar de andere, in pliet, jumpstyle of met kilo’s aan mijn halter.

Zo heeft iedereen natuurlijk een ideaalbeeld en willen we echt niet allemaal billen zoals die van Kim Kardashian maar dankzij social media en dan vooral instagram krijgen we wel het gevoel alsof we vooral aan een nieuw perfect plaatje moeten voldoen. Waren we eerst niet met zijn allen dun genoeg, nu moeten we dus voldoen aan grote ronde strakke billen. En dat dan weer op instagram laten zien.

Dit is uiteraard niet de reden waarom je zou moeten squatten. We zijn natuurlijk niet keihard bezig in de sportschool om er alleen maar goed voor een ander uit te zien. We doen het om gezond en sportief te zijn en omdat we zelf graag strakke billen willen hebben. Er zijn drie goede redenen waarom je er op los mag squatten.

1 It’s a natural thing! Het is gewoon de meest functionele fitnessbeweging die er is. Je squat al de hele dag als je bijvoorbeeld gaat zitten op je stoel. Nog een voordeel van de squat is dat je stabiliteit en mobiliteit verbetert. Je staat ook weer makkelijker op uit je stoel. Al deze voordelen zorgen ervoor dat je efficiënter kunt bewegen.

2 Al je beenspieren train je ermee! Je quadriceps, hamstrings en kuiten. Squats bevorderen een brede spieropbouw. Als je de oefening echt goed doet, zijn squats zo intens dat er testosteron en groeihormonen vrijkomen in je lichaam. Testosteron en groeihormonen zijn namelijk van vitaal belang voor spiergroei.

3 Weg met vet! Een van de meest tijd-efficiënte methodes om meer calorieën te verbranden, is eigenlijk door meer spieren te krijgen. Voor elke kilo aan spieren die je wint, zal je lichaam namelijk ruim 50-70 calorieën per dag verbranden. Mocht je vinden dat je genoeg spiermassa hebt gekweekt en genoeg bent afgevallen dan kan je natuurlijk ook weer afbouwen qua krachttraining. Niet iedereen wilt natuurlijk al te gespierd zijn.

Pak aan. In onderstaand filmpje squatten Ashley en Martine de Pliet Squat en de Double Tap Squat.

Bovenstaande oefeningen voer je dus 20 keer uit, zoals de tikker in beeld voor je aangeeft. Speel deze online workout gewoon nog een keer af en herhaal de oefeningen als je het voor jezelf zwaarder wilt maken. Ik doe deze squat oefeningen om de dag en beschouw het vaak als het begin van mijn training.

Ben je nu benieuwd naar meer oefeningen van Model Workout? Denk jij dat je al onze online workouts aankan? Kijk dan op www.mymodelworkout.com voor meer workout series en veel gezonde recepten.

xoxo

Paultje