Je bent hier: Home > Health > 3x sporten met een kettlebell

3x sporten met een kettlebell

Health
3x sporten met een kettlebell

De kettlebell wordt steeds populairder. Trainen met deze kanonskogel met handvat is een ideale work-out en helpt het lichaam om sterker en strakker te worden. Flair laat drie kettlebell-oefeningen zien voor een fit en gezond lichaam.

De kettlebell vind je in de sportschool (in allerlei soorten en maten), maar je kunt er ook voor kiezen een voor in huis te kopen. Dit kan bijvoorbeeld via Bol.com of een winkel als Decathlon.

Aan de slag

Oefening 1: De swing is een basis kettlebell-oefening en leert je om tijdens het sporten gebruik te maken van je hele lichaam. Het traint je uithoudingsvermogen en de swing is de perfecte oefening om de onderrug te versterken. Zet je voeten op schouderbreedte, de borst vooruit en schouders naar achteren. Houd de kettlebell met beide handen vast. Buig de heupen naar achteren en breng het bovenlichaam naar voren. Je knieën maken een hoek van twintig graden. Zwaai de kettlebell nu met beide handen tussen je benen en strek het lichaam uit zodra de kettlebell op ooghoogte zit. Swingen maar!

A_Kettle

Oefening 2: Squats met een kettlebell zorgen voor een sterk (en strak!) onderlichaam. Deze oefeningen geven kracht, mobiliteit en uithoudingsvermogen. Ga rechtop staan en houdt de kettlebell recht voor je met de ellebogen dicht bij het lichaam. Ga door je knieën en houd je heupen boven je enkels. Ga nu weer omhoog. Alsof je plaatsneemt op een denkbeeldige stoel, maar steeds net niet gaat zitten. Doe dit ongeveer twintig keer en bouw het op. Heb je de oefening onder de knie? Voer dan het tempo op.

A-Kettle

Oefening 3: De windmill is een van de beste buikspieroefeningen en stimuleert de soepelheid rondom romp en heupen. Houd de kettlebell in je rechterhand onder een hoek van 45 graden. Ga nu rechtop staan en leun op je rechterbeen. Buig voorover en laat je arm naar de grond wijzen. Ga terug omhoog en draai het lichaam, waarbij je het gewicht omhoog houdt. En nu laat je je linkerarm naar beneden wijzen. Kom terug omhoog en herhaal deze oefening tien keer. Doe dit met beide armen en wissel het af. Zie voorbeeld.

 

Bekijk ook: Flair’s bikini en buik challenge!

Wat is jouw favoriete work-out?

Shoppen is altijd een goed idee