Je bent hier: Home > Health > 3x sporten met een handdoek

3x sporten met een handdoek

Health
3x sporten met een handdoek

Sporten met een handdoek is heel effectief. Thuis of op de sportschool, met deze sportoefeningen train je je hele lijf en zorg je voor strakke billen en benen en een strakke buik.  

De handdoekbrug

Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten (hielen) naast elkaar op de handdoek. Leg je handen naast je lichaam met je handpalmen naar boven. Lift langzaam je heupen omhoog terwijl je je hielen in de handdoek op de grond drukt. Breng vervolgens je voeten naar je toe, de handdoek glijdt nu over de vloer. Houd je heupen hoog. Druk je voeten nu weer van je af. Dit herhaal je een aantal keer. Bekijk hier een voorbeeld van de oefening, ook wel towel bridge genoemd.

Bergbeklimmers

Ga op je handen en knieën staan. Je handen op de grond moeten iets meer naar voren staan dan je schouders. Strek een been naar achteren en doe de ander naar voren (onder je borst). Onder elke voet ligt een klein handdoekje, waar je met je tenen op staat. Vanuit deze positie start je de oefening. Breng vervolgens je knieën om en om naar je toe, alsof je een berg beklimt, maar dan horizontaal. Bekijk hier een voorbeeld van de oefening, ook wel slippery slope mountain climbers genoemd.

De binnenste dij-glij

Ga met je voeten iets uit elkaar staan, op schouderbreedte. Leg onder elke voet een kleine handdoek. Ga langzaam in zitpositie en strek tegelijkertijd je linkerbeen ver uit naar links. Glijd weer terug naar de beginpositie. Doe dit vervolgens ook met je rechterbeen. Bekijk hier een voorbeeld van de oefening, ook wel inner thigh slide genoemd.

 

Ga jij deze oefeningen proberen?

Bron

Shoppen is altijd een goed idee