Je bent hier: Home > Health > 3 x slanke salades

3 x slanke salades

Health
3 x slanke salades

Een salade is een gezonde en licht verteerbare maaltijd die uitermate geschikt is om te eten tijdens de Bikini Challenge. Salades zijn er in zoveel variaties: met noten, groente, fruit, kaas en olijven. Deze drie recepten voor salades zijn gezond en zorgen ervoor dat jij straks in shape bent. 

header-slanke-salades

Broccoli-salade met tomaat

Broccoli ligt vast en zeker wel vaker op je bord. Behalve dat deze groente met aardappelen heerlijk is, kun je er ook een lekkere salade van maken.

Wat heb je nodig? (4 personen)
– 2 grote stronken broccoli
– 2 eetlepels olijfolie
– 3 stevige tomaten (in kleine stukjes gesneden)
– een handje gehakte verse kruiden (bieslook, peterselie)

Voor de dressing
– 1/2 teentje knoflook
– 2 theelepels mosterd
– 4 eetlepels witte wijnazijn
– zout en peper naar smaak

Zo maak je het!
Verwijder de broccoli roosjes van de stronk en snijd de eetbare stronk – het droge stuk gooi je weg – in kleine stukjes. Kook vervolgens de broccoli 60 seconden in kokend water. Giet de broccoli af in een vergiet en leg ze in een droge theedoek om te drogen. Maak ondertussen een dressing de dressing klaar en snijd de tomaten en de verse kruiden fijn. Als de broccoli droog is, doe je het in een mooie schaal en voeg je de dressing en de tomaten en verse kruiden toe. Serveer eventueel met een geroosterd visje.

 

Venkelsalade met appel

Venkel is waarschijnlijk een plant die je waarschijnlijk niet vaak in de keuken gebruikt, omdat je niet weet wat je ermee moet. Probeer eens te experimenteren met deze salade. De anijs-achtige smaak van venkel is heerlijk met een appel.

Wat heb je nodig? (2 tot 3 personen)
– 2 eetlepels olijfolie
– 3 theelepels mosterd
– 2 eetlepels witte wijnazijn
– citroensap
– 2 grote venkels
– 1 groene appel
– dille

Zo maak je het!
Maak een dressing van olie, azijn, mosterd en citroensap. Maak de venkel schoon en bewaar het venkelgroen voor de garnering. Snijd of schaaf de venkel heel fijn. Was de appel, snijd hem in parten en verwijder het klokhuis. Snijd de appel in dunne schijfjes. Meng de dressing en de appel door de venkel en strooi het venkelgroen erover.

 

Courgette-salade met pijnboompitten en parmezaanse kaas

Simpel, snel en slank, dat is deze courgette-salade. Lekker als lunch of als avondmaaltijd met een kopje soep.

Wat heb je nodig? (2-3 personen)
– 4 courgettes
– 4 eetlepels geroosterde pijnboompitten
– handje basilicumblaadjes
– handje Parmezaanse kaas

Voor de dressing:
– 2 fijngesneden sjalotjes
– 1 rode chilipeper, fijngehakt
– 3 el olijfolie
– 2 el citroensap

Zo maak je het!
Meng de ingrediënten voor de dressing door elkaar. Snijd de courgette in linten met een dunschiller en meng alles met de dressing. Laat alles 10 minuten intrekken. Garneer met pijnboompitten, basilicum en Parmezaanse kaas.

 

Bron: Margriet.nl

Shoppen is altijd een goed idee