Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Geen tijd om te sporten is verleden tijd: in 2,5 minuut 200 calorieën verbranden

Geen tijd om te sporten is verleden tijd: in 2,5 minuut 200 calorieën verbranden

Geen tijd om te sporten is verleden tijd: in 2,5 minuut 200 calorieën verbranden

Hoe kut het ook is, we kunnen de smoes ‘geen tijd om te sporten’ écht niet meer gebruiken. Volgens een studie is 2,5 minuut sporten per dag namelijk al genoeg om je metabolisme een boost te geven en 200 calorieën te verbranden.

Een lange werkdag, een rondje supermarkt, koken, het huishouden: wij begrijpen wel dat je niet altijd zin hebt om jezelf daarna nog naar de sportschool te verplaatsen voor een lange workout. Is ook helemaal niet nodig, zo blijkt uit een onderzoek van de American Physical Society. Voor het onderzoek waagden proefpersonen zich aan vijf trainingen van 30 seconden. Hoewel ze de rest van de dag zittend doorbrachten, hadden de proefpersonen aan het einde maar liefst 200 calorieën meer verbrand dan op dagen waarbij ze de korte training niet hadden gedaan.

Die 200 calorieën, je kunt ze maar weer kwijt zijn. En die 2,5 minuut vrijmaken moet ook wel lukken toch? Ga van start met 30 seconden jumping jacks, gevolgd door 30 seconden lunges en een halve minuut squats. Eindig met de buik: 30 seconden sit-ups en 30 seconden planken en je workout zit er alweer op! Helemaal handig: deze krachtoefeningen kun je thuis met je eigen gewicht uitvoeren.

Heb je zelfs 7 minuten ‘over’? Probeer deze 7 Minute Workout!

//

Beeld: iStock