Je bent hier: Home > Health > 12 tips om sneller in slaap te vallen

12 tips om sneller in slaap te vallen

Health
12 tips om sneller in slaap te vallen

Op je buik, 1.30 uur, op je rug, pyjama uit, 2.30 uur, pyjama weer aan, 3.30 uur… Niet kunnen slapen is soms echt een marteling. Hoe zorg je ervoor dat je sneller in slaap valt?

1. Ten eerste: zorg voor een bed van goede kwaliteit!

2. Stress is een van de voornaamste redenen waarom we niet kunnen slapen. Pieker je veel? Schrijf dan alles van je af voordat je gaat slapen.

3. Ga voordat je gaat slapen niet meer voor de tv, achter de computer of met je smartphone in de hand zitten. Anders ontspan je niet.

4. Waarschijnlijk wel algemeen bekend, maar we zetten het er toch nog maar even bij: drink geen koffie, thee, cola of energiedrankjes!

5. Hoe moe je ook bent, van seks of masturbatie val je snel in slaap. Je zal er hoe dan ook geen spijt van krijgen…

6. Een oude truc die goed werkt: drink een kom warme melk.

7. Sporten is goed, maar doe het niet te laat. Anders heeft je lichaam niet genoeg tijd om af te koelen.

8. Als je écht niet kunt slapen, blijf dan niet liggen woelen, maar ga je bed uit en doe iets anders. Uiteindelijk word je wel moe.

9. Zorg dat je slaapkamer koel, stil en duister is.

10. Alcohol drinken helpt misschien als je snel in slaap wil vallen, maar voor de kwaliteit van je nachtrust is het niet zo goed. Ook een sigaret roken voordat je gaat slapen, is geen goed idee.

11. Kruip niet met een knorrende maag je bed in, maar eet ook niet te veel meer voor je gaat slapen.

12. Tel jij ook altijd oneindig veel schaapjes? News flash: dat werkt niet. Je kun beter aan een waterval of aan een stromende rivier denken.

Shoppen is altijd een goed idee