Je bent hier: Home > Health > 10 tips tegen een opgeblazen buik

10 tips tegen een opgeblazen buik

Health
10 tips tegen een opgeblazen buik

Heb je bij ’t minste dat je eet een opgeblazen buik? Vervelend, maar gelukkig bestaan er een aantal trucjes om dat tegen te gaan. Wij gingen de advies halen bij enkele professionele ballerina’s. In hun nietsverhullende tutu weten zij als geen ander hoe ze hun buik lekker plat kunnen houden.

Lees ook: Met deze tips ga je zo van strand- naar restaurantlook

Begin de dag met een hartig ontbijt

Heb je een dagje strand gepland en wil je geen opgeblazen buik in je bikini? Start de dag dan met een hartig ontbijt. Een eitje met een volkoren toast bijvoorbeeld. Dat bevat veel eiwitten en geeft je voldoende energie.

ballerina

Geef jezelf genoeg tijd om te verteren

Ballerina’s laten vier uur tussen een grote maaltijd en een optreden. Die uren zijn super belangrijk voor de vertering. Een pirouette draaien met buikkrampen of een opgeblazen buik is niet zo fijn. Pas hetzelfde principe toe als jij naar het strand gaat.

Eet bananen als snack

Bananen zijn een goed tussendoortje. Als je veel calorieën hebt verbrand van de fietstocht naar je werk of gewoon de zaterdagboodschappen, tank je met een banaantje snel bij. Gezond, voedzaam en licht verteerbaar.

Drink zo veel mogelijk water

We weten dat we daar altijd over lopen te emmeren, maar het blijft ongelooflijk belangrijk. Water is niet alleen nodig om te hydrateren, het geeft ook energie en helpt bij de vertering van voedsel. Eerste hulp bij een opgeblazen buik is het drinken van een groot glas water, ook al lijkt dat misschien het laatste waar je behoefte aan hebt.

Combineer eiwitten met salade, niet met zetmeel

Eet je een stukje vlees als lunch? Combineer het dan met salade, niet met aardappelen of brood. In combinatie met salade is je lunch veel lichter verteerbaar.

Probeer pilates

Pilates versterkt je core of bovenlichaam. Veel ballerina’s zweren erbij omdat het hen een platte buik zou bezorgen.

Eet zoveel mogelijk raw food

Kies indien mogelijk voor raw food of eten dat niet bereid is door middel van koken, bakken, braden, of een andere vorm van verhitting. Een summer roll met rauwe groente is een goed – en lekker! -voorbeeld. Het is een licht verteerbare snack waarbij je weinig kans hebt op een opgeblazen buik.

groente

Eet dingen waarbij je je goed voelt

Laat je outfit je eten niet bepalen. In plaats van te focussen op wat je niet kan eten, focus je beter op dingen waarbij je je goed voelt. Als je ’s ochtends normaal gezien zweert bij havermout met blauwe bessen en pecannoten, moet je die gewoonte niet gaan veranderen omdat je een bikini moet aantrekken.

Vermijd bewerkt en zout voedsel

Verwerkt voedsel bevat vaak veel zout. En zout is een grote boosdoener bij een opgeblazen buik. Het zorgt er namelijk voor dat je lichaam vocht vasthoudt. Je kan zelfs tot enkele kilo’s meer wegen hierdoor.

Eet ‘ontstekingswerende’ voeding

Vette vis, bessen, groene bladgroenten,… Eet dingen waardoor je geen vocht vasthoudt en waar je dus ook geen opgeblazen buik van krijgt.

Lees nu een halfjaar Flair voor € 11 per maand en krijg een gratis leren crossbody tas t.w.v. € 69,95! 

Shoppen is altijd een goed idee