Je bent hier: Home > Health > 10 manieren om calorieën te verbranden, zónder te sporten

10 manieren om calorieën te verbranden, zónder te sporten

Health
10 manieren om calorieën te verbranden, zónder te sporten

 Natuurlijk, hardlopen is hartstikke leuk en sporten is goed voor je. Maar soms heb je nu eenmaal geen tijd of gewoon geen zin. Niks aan de hand! Met deze tips verbrand je calorieën zonder aan sport te doen – en kijk, je krijgt dagelijks veel meer beweging dan je zelf beseft.

 

1.      Sms’en

Je beweegt je duimen, duh!

 

2.     Op een stukje kauwgom kauwen

Mensen die regelmatig op een stukje kauwgom kauwen, verbruiken 5% meer calorieën. Het onderzoek is dan wel afkomstig van een kauwgomfabrikant, maar een studie is een studie, toch?

 

3.     Rechtstaan

Als je rechtstaat, verbruik je meer calorieën dan wanneer je zit.

 

4.     Tanden poetsen

Elke keer wanneer je je armen in de lucht moet houden, is dat een voordeel voor je armspieren, of het nu met gewichten is of met een tandenborstel! Probeer ook eens met je met gebogen knieën tegen de muur te staan tijdens het tandenpoetsen – kleine inspanning, grote resultaat.

 

5.     Shoppen

Je bent de hele tijd aan het wandelen. Wie heeft er ooit gezegd dat dat per sé op een loopband moet gebeuren? En dan hebben we het nog niet over de tassen die we aan het dragen zijn…

 

6.     De vaatwasser uitruimen

Iets oppakken en weer neerzetten? Dat doe je in de fitness ook. “Nee lieverd, ík zal die grote pan wel doen.”

 

7.     In de kou staan

Je lichaam moet een extra inspanning leveren om je temperatuur te regelen. Beetje lastig vandaag, maar koud douchen werkt vast ook en is bovendien goed voor je doorbloeding.

 

8.     In bad gaan

Net als wanneer het koud is, moet je lichaam een extra inspanning leveren om je lichaamstemperatuur op peil te houden. Ga je graag in bad? Dan zal je gemiddeld 5% meer calorieën verbruiken.

 

9.     Een handtas dragen

Als je denkt aan wat je soms allemaal meesleurt wanneer je een handtas draagt, telt dat object zonder twijfel mee als een gewicht.

 

10.  Naar een sportwedstrijd kijken

Misschien moet je toch maar eens naar de voetbalwedstrijd van je vriend gaan kijken. Als je vaak opstaat en dan opnieuw gaat zitten terwijl je hem aanmoedigt, ben je basically squats aan het uitvoeren. Fanatiek roepen (“SCHEIDS!”) kost ook energie en is dus een bonus.

 

Lees ook:

 

Bron: flair.be

Shoppen is altijd een goed idee