Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Geen categorie > Waarom een banaan eten voor bedtijd een heel goed idee is

Waarom een banaan eten voor bedtijd een heel goed idee is

Waarom een banaan eten voor bedtijd een heel goed idee is

Als je een avond copieus uiteten bent geweest, is de kans groot dat je niet direct lekker slaapt. Omdat je lichaam nog druk is met de spijsvertering, heeft het minder de kans om tot rust te komen. Eten vlak voor bedtijd is dus niet heel handig, maar er is één snack waar je nachtrust wél baat bij heeft: de banaan. 

Beter nog: een banaan met pindakaas. Deze twee samen zijn een topteam om je naar dromenland te begeleiden. Bananen zijn raak aan kalium en magnesium. Beide ingrediënten helpen je spieren te ontspannen. Notenboter bevat tryptofaan, een aminozuur dat in je brein wordt omgezet in serotonine. Serotonine kun je zien als een voorloper van melatonine, het hormoon dat je nachtrust bevordert.

Zoet slaapmutsje

Door de banaan tegelijkertijd met de pindakaas te eten, werkt deze slaapsnack nog beter. De koolhydraten van de banaan maken je hersenen ontvankelijker voor de tryptofaan. Een zoet slaapmutsje dus, en ook nog een stuk verantwoorder dan een ouderwetse neut.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen
en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Well + Good | Beeld: Getty