Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Flair & Partner > Voortaan een gezond eetpatroon? Deze 7 tips van de diëtiste gaan je helpen

Voortaan een gezond eetpatroon? Deze 7 tips van de diëtiste gaan je helpen

Flair & Partner
Voortaan een gezond eetpatroon? Deze 7 tips van de diëtiste gaan je helpen
Flair & WW

Goede voornemens verdwijnen vaak net zo snel naar de achtergrond als de decembermaand waarin je ze maakte. Volgens diëtiste Valerie kun je jouw goede voornemens beter veranderen in goede (eet)gewoontes. Deze 7 tips gaan je daar zeker bij helpen.

  1. Ga voor de langetermijnaanpak. Een quick fix (lees: crashdieet) kan je helpen voor die vakantie weer in bikini te passen, maar brengt je op de lange termijn weinig. Beter kies je voor de holistische benadering, waarbij je lief bent voor jezelf en naar het totaalplaatje kijkt. Dus niet alleen focus je op gezond eten en gewicht verliezen, maar ook op regelmatig bewegen, voldoende slaap en een positieve mindset.
  2. Op zoek naar die balans! En dan heeft Valerie het over de balans tussen vetten, eiwitten en koolhydraten. Het is belangrijk om die te vinden. Groenten en fruit vormen de basis van een verantwoorde levensstijl en die vul je bij voorkeur aan met producten met een hoge voedingswaarde en een hoog verzadigingsgehalte. De ZeroPoint™ voedingsmiddelen van WW (Weight Watchers heruitgevonden) geven hiervan een goede indicatie.
  3. Haastige spoed is zelden goed. Dat geldt ook voor de maaltijd. Het is soms verleidelijk om in de waan van de dag even snel wat ongezonds naar binnen te werken. Toch doe je je lijf (en jezelf) een groot plezier door de tijd te nemen voor het klaarmaken en eten van je maaltijd. Eventueel kun je vooruit koken. Of maak eens per week een grote hoeveelheid die je in porties invriest. Een koelkast vol gezonde producten is hoe dan ook het halve werk.
  4. Altijd een gezonde snack bij de hand. Zorg ervoor dat je ten allen tijde iets gezonds in de buurt hebt om acute trek mee te stillen. Zo voorkom je dat je je aan ongezonde, calorierijke snacks vergrijpt. Fruit en snoepgroenten zijn natuurlijk een goede keuze op zo’n moment. Maar in de webshop van WW vind je ook een hoop zoete en hartige tussendoortjes die prima passen binnen een gezond eetpatroon.
  5. Blijf genieten! Een hele belangrijke: gezond eten en genieten gaan heel goed samen. Hoe meer je de smaak te pakken krijgt, hoe meer je de gezonde dingen gaat waarderen (en de ongezonde je gaan tegenstaan). Maak een feestje van je maaltijd en geniet van alle smaken en kleuren op je bord.
  6. Beweeg op jouw manier
    Vind je regelmatig sporten echt een opgave? Ga dan op zoek naar een vorm van bewegen waar je plezier in hebt. Probeer bijvoorbeeld de workoutvideo’s van FitOn of van WW Beweegcoach & voormalig professioneel tennisspeelster Sabine Appelmans. Lekker sporten vanuit huis. Heb je daar allemaal geen tijd voor, probeer dan wat meer beweging te integreren in je dagelijks leven. Laat de auto vaker staan, ga te voet naar de supermarkt en loop een keer extra de trap op en af.
  7. Onthoud dat gewoontes niet vanzelf ontstaan. Iets wordt pas een gewoonte als je het blijft herhalen. Je zult zien dat die gezonde keuzes op een gegeven moment onderdeel worden van jou en jouw leven.

Ben jij toe aan nieuwe, gezonde eetgewoontes? WW gelooft in een gezonde levensstijl waar je de rest van je leven mee door kan. Met WW kun je in principe alles blijven eten, maar in de juiste verhoudingen. Het is belangrijk dat je je portiegroottes in de gaten houdt en zorgt voor voldoende afwisseling en variatie. Een keer een wijntje, pizza of frietje kan dan echt geen kwaad. Alvast wat inspiratie opdoen? Neem eens een kijkje tussen de meer dan 4000 recepten waaronder die van Miljuschka en WW Topchef Anne-Sophie Breysem. Of bekijk de mindset video’s van Dominique Monami, voormalig Olympisch tennisster en WW Mindset Coach.

Shoppen is altijd een goed idee