Je bent hier: Home > Celebs > Monica Geuze reageert eindelijk op ‘oplichting’ met box, maar reactie maakt fans alleen maar bozer

Monica Geuze reageert eindelijk op ‘oplichting’ met box, maar reactie maakt fans alleen maar bozer

Celebs
Monica Geuze reageert eindelijk op ‘oplichting’ met box, maar reactie maakt fans alleen maar bozer

Toen twee weken geleden de eerste verrassingsbox met de ‘favoriete’ producten van Monica Geuze bij fans op de mat viel, was een nieuwe trend op YouTube geboren: het filmen van de teleurgestelde reacties op de schamele inhoud van de doos. Het regende boze video’s, maar Monica hield zich opvallend afzijdig. In haar nieuwste vlog reageert ze nu toch zelf op alle ophef, maar haar reactie lijkt fans echter alleen nog maar kwader te maken…

Giga teleurstelling

Een voucherbon voor drie maanden gratis Videoland, een goedkoop notitieboekje, een doorschijnende kimono van het goedkoopste polyester, verschillende zonnebrillen en haarproducten en ‘proefmonsters’; de box van Monica viel veel mensen – die er € 70,- voor aftikten – héél erg tegen. Heel veel gesponsorde producten en eigenlijk geen enkele échte favoriet van Monica. En ruilen kon niet meer na het verbreken van het zegel op de box. Tja, dat was natuurlijk het eerste dat iedere onwetende ontvanger had gedaan…

Boos om Monica’s box

Zowel op YouTube als op Instagram en Twitter stroomden de negatieve reacties binnen. Een dag na alle ophef liet Monica al via stories weten dat ze zich bewust was van de klachten, maar ook dat er “genoeg mensen wel blij zijn” en dat “mensen altijd iets te klagen hebben”. Mogelijk kon ze de deceptie toen nog niet goed overzien.

‘Ik ben jullie een verklaring schuldig’

Inmiddels blijkt dat wel anders. In haar nieuwste vlog trapt ze af door te zeggen: “Ik voel me echt superkut en ik ben jullie een verklaring schuldig. Ik heb het even van me afgehouden. Niet omdat ik dacht ‘het waait wel weer over’, maar omdat ik wilde dat The Boxing Club zelf ook de tijd had om dingen op te lossen.”

‘Mensen wensen me dood’

Ze vervolgt haar verhaal door te benadrukken hoeveel tijd ze samen met The Boxing Club aan dit project heeft gewerkt en dat er ook echt veel positieve reacties waren. Toch schreeuwt juist de groep met klachten volgens haar het hardst. “Je kunt gewoon niet iedereen tevreden houden, maar ik vind het vooral kut wat voor berichten ik krijg. Mensen schelden me uit voor ‘kankerhoer’ en wensen me dood, dat is toch niet normaal”, zegt ze met ietwat natte ogen. Monica laat weten dat ‘bepaalde dingen qua communicatie’ – wat precies blijft een vraag – niet goed gegaan zijn, en dat ze het “superkut” vindt dat zij de enige is die daar nu op aangekeken wordt, terwijl ze de box “samen met heel veel mensen” heeft ontwikkeld. “Ik wil niet superzielig gaan doen en sympathie opwekken, maar ik zit gewoon totaal niet lekker in m’n vel en ik loop al drie weken met een knoop in m’n maag.”

Monica trekt boetekleed niet aan

Veel gehoorde kritiek was namelijk dat Monica hiermee makkelijk haar zakken vulde en vast wel weer een nieuwe Chanel-tas zou kopen. Daarover zegt ze: “Ik hou letterlijk niets aan deze box over, echt, ik verdien er geen euro aan.” Verder volgt er tot grote woede van velen niet echt een excuses: “Het is niet allemaal mijn schuld en doordat ik het gezicht van de box ben, krijg ik alle shit over me heen. Als er iemand is die zich realiseert dat fokking alles wat ik heb en wat ik doe, ik te danken heb aan mijn kijkers, dan ben ik het wel. Dus daar ben ik iedereen mega dankbaar voor.”

Lees ook
Monica Geuze onder vuur: fans zwaar teleurgesteld na ‘oplichting’ door vlogster

Fans opnieuw laaiend

De vlog kon direct rekenen op weer een berg reacties (dat kon eindelijk weer nadat de influencer de reactiemogelijkheid enkele weken lang uitschakelde). Daaruit blijkt dat Monica’s volgers niet bepaald tevreden zijn met haar verklaring. Sterker nog: sommigen zijn laaiend en vinden dat ze nu juíst alleen maar ‘superzielig’ doet en nog steeds geen verantwoordelijkheid neemt.

De tekst gaat verder onder deze greep uit de vele boze reacties op Monica’s vlog:

‘The Boxing Club pakte juíst groot uit’

The Boxing Club zelf – overigens mede-opgericht door Monica zelf – reageerde twee weken geleden wel op alle ophef. Volgens het bedrijf, die na de eerste mysterybox met Monica Geuze van plan was met andere BN’ers hetzelfde te doen, is de kritiek niet terecht. Tom Kwant, de man achter het bedrijf, zegt dat alle producten samen wel degelijk de beloofde waarde van ruim 300 euro halen. “Het was onze eerste box, dus we pakten juist groots uit.” Ook benadrukte Kwant dat er ook positieve reacties zijn, volgens hem is “95 procent” van de klanten tevreden. Op de nieuwe kritiek hebben zowel Monica als The Boxing Club nog niet gereageerd.

Monica’s vlog:

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: VIVA | Beeld: Still

Shoppen is altijd een goed idee