Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Celebs > Weight Watchers’ Miljuschka reageert op kritiek op #eerlijkefoto-docu: ‘Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt’

Weight Watchers’ Miljuschka reageert op kritiek op #eerlijkefoto-docu: ‘Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt’

Celebs
Weight Watchers’ Miljuschka reageert op kritiek op #eerlijkefoto-docu: ‘Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt’

TV-kok, presentatrice en Flair-columnist Miljuschka Witzenhausen kondigde gisteren haar vierdelige #eerlijkefoto-documenatire voor Videoland aan. Daarin brengt ze haar body positivity-strijd naar een hoger niveau. Maar dat Miljuschka pleit voor het normaliseren van alle lichamen, maar tegelijkertijd het gezicht van dieetplatform Weight Watchers is, begrijpt niet iedereen.

Happy rolls

Miljuschka verzet zich al maanden tegen het perfecte gefotoshopte, met filters bewerkte vrouwbeeld waar Instagram van uitpuilt. Al die afgetrainde, extreem slanke lichamen zonder ook maar een grammetje vet zijn volgens de brunette niet realistisch en geven jonge meisjes een verkeerd beeld van de werkelijkheid. Ze vindt dat zij behoed moeten worden voor deze beeldvorming en post daarom regelmatig filterloze foto’s van haar eigen lichaam, inclusief ‘happy rolls‘. De vraag is nu: gaat die eerlijke foto-campagne, waar nu dus zelfs een documentaire over volgt, wel samen met haar Weight Watchers-partnership? “Ja”, zegt ze nu.

Kritische volger

Een kritische volger besloot na de docu-aankondiging toch even om uitleg te vragen aan de bekende foodie. “Dus als rolmodel met #eerlijkefoto ga je een commerciële reclame doen bij Weight Watchers. Ik snap maar weinig van jouw motief om hieraan mee te werken.” Miljuschka neemt vervolgens de tijd voor een uitgebreid antwoord.

‘Ik propangeer geen minimale maten’

“Ik krijg deze vraag veel en terecht”, begint ze. “Maar ik denk dat je je goed moet voelen in jouw lichaam ongeacht welke maat.” De presentatrice voelt zich lekker bij maat 42/44. Maar als ze daar buiten valt, voelt ze zich “minder fijn”. “Dan ren ik minder makkelijk achter mijn kids aan of loop ik minder lekker de trap op. Daarnaast eet ik voor mijn werk buitensporig veel. Ik ben echt een grazer. De hele dag door hapjes van alles naast de gewone maaltijden.” En door ‘ww’ vindt ze haar normale ritme weer terug, legt ze uit. “Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt. Maar ik propageer geen minimale maten of gewicht maar een vol leven met af en toe een pas op de plaats.”

Lees ook
Nieuwe ‘rol’ voor Miljuschka: presentatrice krijgt haar eigen, ‘eerlijke’ serie over body positivity

Kwetsbaar in docu

Maandag schreef ze bij een eerste, korte trailer van haar docu: “Dit ben ik. Kwetsbaar en in vol ornaat. Totaal uit m’n comfortzone. Mijn leven draait om eten. Maar een tijd terug postte ik een #eerlijkefoto waardoor mijn wereld op z’n kop stond. De reacties waren mega uiteenlopend van positief tot negatief. Eén ding was zeker, dit onderwerp is voor en van iedereen.” Miljuschka noemt het maken van de docu “spannend en tegelijkertijd broodnodig”, omdat iedereen tegenwoordig op sociale media zit en iedereen daarop gezien kan worden. “Ik heb de antwoorden ook niet maar ga er wel naar op zoek. Het is heftig, mooi en emotioneel.”

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Dit ben ik. Kwetsbaar en in vol ornaat. Totaal uit mn comfortzone. Mijn leven draait om eten. Maar een tijd terug postte ik een #eerlijkefoto waardoor mijn wereld op zn kop stond. De reacties waren mega uiteenlopend van positief tot negatief. 1 ding was zeker dit onderwerp is voor en van iedereen. Ik heb er een 4-luik van gemaakt voor @videolandonline die 1 oktober te zien is. Ik vind het beyond spannend en tegelijkertijd broodnodig. We leven in een tijd waar iedereen gezien kan worden op social media. Daarnaast is de wereld nog nooit zo maakbaar geweest qua beelden en zijn er nog nooit zoveel beelden op ons afgevuurd. Ik heb de antwoorden ook niet maar ga er wel naar op zoek. Het is heftig, mooi en emotioneel❤️

Een bericht gedeeld door Miljuschka (@miljuschka) op

Bron: Superguide | Beeld: Bart Honingh voor Flair

Shoppen is altijd een goed idee