Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Celebs > De meest bizarre acties van influencers rondom het corona-virus

De meest bizarre acties van influencers rondom het corona-virus

De meest bizarre acties van influencers rondom het corona-virus

Terwijl het corona-virus elke dag duizenden levens eist, zijn er toch influencers die het virus met een korreltje zout nemen en bizarre acties ondernemen. Ze proberen er een slaatje uit te slaan of denken dat het allemaal heus wel mee zal vallen. Of neem de president van Brazilië (en nee dat is geen influencer maar is wel bizar), die zelfs een campagne lanceert tégen de, in zijn ogen, ‘onnodig strenge maatregelen’, met ondersteunende hashtag: #BrazilCannotStop. Huh. De wereld op z’n kop.

Pfff, griepje

Terug naar de influencers. Ze weten miljoenen volgers aan zich te binden en in deze tijd kan dat soms bijna eng zijn. Want wat ze doen is hun mening verkondigen, en ondanks hun bereik, denken ze daar soms niet langer dan een paar seconden over na. Zoals actrice Vanessa Hudgens (38,7 miljoen volgers) die het corona-virus bijna te oninteressant vond om woorden aan vuil te maken. Ze deed het bijna af als iets onschuldigs. In de trend van: bla, bla, en ja, mensen overlijden eraan. Dat is vervelend, maar ach, dat gebeurt nu eenmaal.

Later -en waarschijnlijk teruggefloten door haar management- bood ze haar excuses aan. Eerst zei ze dat haar woorden uit de context waren gehaald (hoe dan?). Daarna zag ze het licht en zei ze dat haar reactie ‘niet zo gepast was’. Het was een grote wake up call geweest, zo liet ze weten. Inmiddels post ze braaf regelmatig waarschuwingen op haar Instagram account om binnen te blijven.

Lees ook: 5 tips voor koppels in quarantaine: hoe overleef je je relatie in deze coronacrisis?

Even frisse lucht

Dan door naar influencer Arielle Charnas, 1,3 miljoen volgers. Zij testte zichzelf op corona, omdat ze het geld had om een test te kunnen kopen. Ze plaatste een statement op Instagram dat ze snapte dat ze een geluksvogel is omdat ze die mogelijkheid heeft. Ook vertelde ze dat ze positief op het virus getest te zijn. Ook haar partner vertoonde symptomen. In het bericht zegt ze binnen te blijven om zo iedereen te beschermen. Toch post de influencer een paar dagen later alweer een foto van zichzelf buiten, met het onderschrift: ‘fresh air’.

View this post on Instagram

?

A post shared by Arielle Charnas (@ariellecharnas) on

 

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Fresh air ??

Een bericht gedeeld door Arielle Charnas (@ariellecharnas) op

 

Lees ook: Stress en een kort lontje: ‘Coronacrisis legt veel druk op gezinsleven’

Oeps

Komen we bij Larz (35,8 volgers) die er veel voor over heeft om meer volgers te krijgen. Zo deed hij mee aan de ‘coronavirus-uitdaging’ op het social media platform Tiktok om een wc-bril te likken. Een bizarre actie, om allerlei redenen, maar de influencer ‘won’ (of juist niet): hij plaatste deze week een kort filmpje op Instagram om te laten zien dat hij in het ziekenhuis is opgenomen met het corona-virus.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

I got diagnosed with Coronavirus ?

Een bericht gedeeld door LARZ (@larz) op

Lijkt mooi

En dan zijn we er nog niet. Want er zijn ook beroemdheden die een slaatje willen slaan uit deze crisis. Bijvoorbeeld Kim Kardashian West (164 miljoen volgers), die haar corrigerend ondergoed lijn lanceerde met de boodschap dat ze 20% van de opbrengst aan het goede doel geeft. Ze wordt daarop bekritiseerd, omdat 20 procent niet heel veel is, en ze door deze boodschap misschien wel veel meer gaat verkopen. Dubbel dus. Inmiddels is het bedrag gewijzigd naar 1 miljoen dollar.

Au

Ook social media account RUMAG (1,1 miljoen volgers) kwam in opspraak deze week. Het platform is bekend door hun, soms behoorlijk harde, quotes. Zo ontwierpen ze mondkapjes met de tekst: ‘krijg de corona’. Deze werden later weer offline gehaald. Met het Rode Kruis gingen ze een samenwerking aan om geld in te zamelen door de verkoop van t-shirts. Maar die poging afgelopen zondag door Lubach met de grond gelijk gemaakt. Hieronder kun je dat stuk bekijken. In het kort de boodschap van Lubach: Rumag deed het (ook) om zelf een hoop geld te verdienen. Inmiddels zijn de shirts niet meer te koop.

Dat waren ze wel, voor nu. Laten we hopen dat er geen nieuwe gevallen bijkomen. 

Bron: HLN.be, Youtube, Instagram | Beeld: Youtube, Instagram, iStock