Het Nieuw-Zeelandse lingerielabel Lonely staat erom bekend dat het alleen maar met vrouwen met realistische vrouwen wil werken en geen enkele pixel wil beweren. Voor de laatste campagne wist het label Lena Dunham en Jemima Kirke te strikken.
Lena Dunham staat erom bekend dat ze graag een lans mag breken voor dergelijke campagnes, waarin een realistisch en vooral ook positief zelfbeeld voorop staan. De actrice liet zich eerder dit jaar via haar website negatief uit over foto’s van haarzelf die vervolgens bewerkt werden. “In de serie Girls kom ik bewust realistisch met mijn lichaam in beeld. Het vervolgens laten bewerken voor een fotoshoot voelt als het soort cognitieve dissonantie dat ik niet kan en wil overwegen,” aldus Dunham.
Druk
Steeds meer celebrities, waaronder Blake Liveley, Amy Schumer en Selena Gomez, laten zich negatief uit over de manier waarop vrouwen via (sociale) media onder druk worden gezet om het perfecte gezicht én lichaam te hebben – zelfs als je net bent bevallen.
De keuze van Dunham voor het lingerielabel Lonely is dan ook logisch. De foto’s die van Jemima en Lena gemaakt werden, zijn onderdeel van een onlineproject waarin vrouwen worden gefotografeerd in hun eigen omgeving. Het lingerielabel wil met deze onbewerkte foto’s een voorbeeld laten zien van echte schoonheid, zonder vrouwen te objectiveren in de hoop dat vrouwen zich wereldwijd iets meer bevrijd zullen voelen.
Dit is misschien ook iets voor jou:
- Yes! Lena Dunham post een teaser voor het nieuwste Girls-seizoen
- VIDEO: Amy Schumer pakt bodyshamers keihard aan – samen met Lena Dunham!
- Deze blogger rekent af met body shaming op inspirerende wijze!
Bron: Lonely Lingerie, @Lena Dunham via Instagram, LennyLetter.com