Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Celebs > André Hazes (alweer) onder vuur en Kruidvat vangt de klappen: ‘Mag ik een teiltje?’

André Hazes (alweer) onder vuur en Kruidvat vangt de klappen: ‘Mag ik een teiltje?’

Celebs
André Hazes (alweer) onder vuur en Kruidvat vangt de klappen: ‘Mag ik een teiltje?’

André Hazes lijkt niet meer veel goed te kunnen doen tegenwoordig. Je verloofde dumpen en meteen inruilen? Geen punten. Met je nieuwe scharrel de aandacht opeisen bij het theekransje van je moeder? Cero puntos. Het afscheidsconcert van The Streamers in Rotterdam kapen met de gestolen gouden microfoon van Lee Towers? Wederom, zero points. Mensen – onder wie AD-columnist Angela de Jong – zijn André echt even zat. Dat de zanger nu de grote ster is van de gloednieuwe EK-campagne van Kruidvat, is voor velen dan ook de druppel.

André-overdosis

En al die André-haters hebben ook nog eens extra pech: de zanger zal namelijk nog de hele zomer te zien zijn in de reclames van de drogisterijketen. Op tv, sociale media, reclamezuilen én in de winkel prijst André de gratis gouden ‘Oranje’-ketting aan die je gratis krijgt bij twee actieproducten. Ook is het nummer dat te horen is in de campagne André’s nieuwe single, die hoogstwaarschijnlijk de hitlijsten zal beklimmen naarmate het EK dichterbij komt.

#IkgawelnaarEtos

De hele samenwerking levert behoorlijk wat negatieve reacties op, vooral richting Kruidvat. Onder de eerste campagnepost op Instagram regent het commentaar. Een greep uit het assortiment: “Mag ik een teiltje?”, “Dat jullie zo’n loser een podium geven” en “Dit méén je niet, van alle potentiële opties kiezen jullie deze man…”. Ook delen veel volgers dezelfde gedachte: ze gaan voortaan wel naar Etos voor hun shampoo en tandpasta. “Heb spontaan niets meer van jullie nodig. Gelukkig zijn er goede alternatieven: hallo Etos!”, klinkt het onder meer, net als “#ikgawelnaaretos” en “Etos, here we come“.

Lees ook
Stort André Hazes zich na drank op volgend verslavend middel? Jellinek bezorgd om nieuwe trend

Reactie Kruidvat

Kruidvat laat zich trouwens niet uit het voetbalveld slaan: “Hij is een volkszanger en als geen ander in staat om Nederland in de stemming te brengen voor wat ongetwijfeld een geweldige voetbalzomer gaat worden. Het lied dat André in de commercial zingt, is een aanstekelijke meezinger en de ultieme opwarmer voor het EK Voetbal waar heel Nederland naar uitkijkt”, zo is te lezen op Mediacourant. Of het verstandig was André te strikken weten we niet, maar dom was het in ieder geval niet. De keten heeft immers de aandacht getrokken met de campagne en de ketting zal vást binnen no time op zijn. Dat was met een Nick & Simon of Frans Bauer mogelijk nét even anders gelopen.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Kruidvat (@kruidvat)

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Andre Hazes (@andrehazes)

Bron: VIVA | Beeld: BrunoPress

Shoppen is altijd een goed idee