Je bent hier: Home > Branded content > 5x zo maak je een feestontbijt

5x zo maak je een feestontbijt

Branded content
5x zo maak je een feestontbijt

Het ontbijt op zondag is hét moment voor quality time met het gezin. Met deze vijf tips maak je er een nog groter feestje van.

Flair samen met Bolletje

1. Pannenkoekenparty

Wie wil er nu niet ontbijten met een stapel pannenkoeken? Probeer dan eens bananenpannenkoeken, verantwoord en net zo lekker. Houd ze na het bakken warm tussen twee borden. Lekker met ahornsiroop en aardbeien.

2. Lekker licht

Ontbijten jullie liever licht? Trek je mooiste servies uit de kast en serveer yoghurt met fruit in een glas. Zet verschillende toppings op tafel, van koekkruimels en chocoladevlokken tot dadels en kokossnippers. Onze favoriet? Bolletje Krokante ontbijtgranen tussen de lagen yoghurt met een vleugje kaneel.

ontbijtgranen bolletje

3. Traktatie: fruitspiesjes

Je kunt natuurlijk fruit in een schaal serveren, maar op een spiesje ziet het er een stuk feestelijker uit. Snijd verschillende soorten fruit in stukjes en prik ze op een satéprikker. Ook lekker erbij: stukjes opgerolde pannenkoek met jam ertussen.

4. Smooth-a-licious

Vergeet ook de smoothies niet! Handig is als je die gewoon in de blender kunt maken. Mix spinazie, peer, kiwi en een beetje gember. Of sinaasappel met bosvruchten en framboos. Tip: voor een lekkere bite doe je wat krokante ontbijtgranen in je smoothies.

“Dat het gezonder is dan de meeste ontbijtgranen en ook nog lekker crunchy is.” Zoe – 28

5. Veel vezels, minder suiker

Het advies is om 30 tot 40 gram vezels per dag te eten. Goed nieuws: met de ovengebakken ontbijtgranen van Bolletje zit je daar al bijna aan. De krokante granen bevatten ook nog eens 65% minder suiker dan andere krokante muesli’s. Niet voor niets zijn 92% van de vrouwen enthousiast over Bolletje Krokante ontbijtgranen. 94% vindt de ontbijtgranen lekker.

ontbijtgranen bolletje*Onderzoek onder 311 vouwen, juli 2017

Shoppen is altijd een goed idee