- starion.ex roept“hallo dames
das lang geleden” | 13-07-2009 | 19:04 - Mimi36 roept“Ik klik op ?Reageer op onderwerp? bij Wat mis jij van Nederland wanneer je niet in Nederland bent?, maar krijg niets waar ik iets kan plaatsen :-(” | 02-04-2009 | 12:15
- Sj1 roept“Nou als je een mail stuurt naar het bovenstaande mailadres dan hoor je wel snel wat terug, maar niet heus.
Mag 'Wat gaat er door je hoofd' niet meer terug?” | 25-03-2009 | 20:18 - Kathy46 roept“Sterven op TV staat ook op slot,maar maakt verder ook niet uit want Jade Goody is inmiddels overleden.” | 22-03-2009 | 17:24
- Sj1 roept“Ik heb vrijdag een mail gestuurd met de vraag of wat gaat er door je hoofd weer open kan.
Maar ik heb nog niets terug gehoord.
:(
Hoelang kan dat duren voor je daar bericht over krijgt?” | 22-03-2009 | 13:47

* ARCHIEF * Wat vind jij?
Dit is het archief van de pijler "Wat vind jij?"op de oude Flaironline website. Het is niet mogelijk om hier te reageren, of een nieuw topic aan te maken. Wil je een oud topic adopteren? Mail dan naar clubs@flaironline.nl
- Beheerder: Redactie Flair
- Thema's en emoties: flair, neutraal
Met...
- 17 volgers
- 0 blogs
- 335 onderwerpen
- 0 foto's
- Meest gelezen (88.121x) SPEL: DEGENE NA MIJ...............
- Meeste reacties (2.715) de EERSTE letter van het woord, is de LAATSTE letter van het volgende woord, voor gevorderden
- Flaironline
- Clubs
- * ARCHIEF * Wat vind jij?
- Hoe kom ik aan een woning... woningbouw doet niks.... gewoon wachttijden
Dit onderwerp heeft 19 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
\t\tDe laatste reactie is geplaatst op 14-08-2008 11:58. \t\t
Hoe kom ik aan een woning... woningbouw doet niks.... gewoon wachttijden
- Hallo
Wie o wie kan mijn helpen! Ik heb samen besloten met mijn vriend om uit elkaar te gaan. Het probleem bij de woningbouw vereniging,
moet je gewoon op je beurt wachten. Mijn exvriend wilt in het huis blijven wonen, maar wil dat ik zo snel mogelijk de woning verlaat met mijn zoontje van (8jaar). Maar hoe kom ik aan een woning... kopen is voor mij niet haalbaar!!
Hoop dat er iemand hier iets van afweet, of meerdere instantie weten!!
Groetjes Irisse- Print deze pagina
19 reacties op onderwerp
- Hoi,
Kun je niet misschien particulier huren? Zoiets als op kamers gaan zeg maar? Kijk advertenties na, sommige mensen verhuren onder.
Maar wat ik niet begrijp, jullie hebben samen besloten uit elkaar te gaan, dus ga er vanuit dat het vriendschappelijk is. Waarom wordt het dan niet beter geregeld? Ik bedoel kunnen jullie samen niet een oplossing vinden? Gaat toch ook om zijn zoontje? (ga er van uit dat hij samen van jullie is).
Kun je anders niet tijdelijk naar je ouders? Of andere familieleden?
Groetjes, Bliepie. - Hoi Bliepje
Het is ons zoontje... wij hebben geen ruzie, maar mijn vriend heeft een ander. Dus wilt hij zijn vrijheid terug.
Particulier daar ben ik al volop mee bezig, maar wil wel in deze woonplaats blijven ivm school zoontje ect...
Tja en bij mijn ouders gaan wonen, of vrienden dat zie ik niet zo zitten.
Groet Irisse - Volgens mij kan je bij elke woningbouwvereniging urgentie aanvragen in zo'n geval.
En kan jij niet in het huis blijven wonen?Je ex is tenslotte degene die een ander heeft en zijn vrijheid terug wil,ik zou zeggen laat hem maar gaan of anders iets voor jou en jullie kind regelen.... - Als je in een gemeente woont waar ze huurwoningen via woningnet aanbieden, dan heb je idd pechtgehad en geldt de woonduur.
Urgentie krijg je hier (Amsterdam) sowieso al niet. Weet niet in welke gemeente je woont maar of ze daar aan urgentie doen zou je dan ff moeten uitzoeken. - En kan jij niet in het huis blijven wonen?Je ex is tenslotte degene die een ander heeft en zijn vrijheid terug wil,ik zou zeggen laat hem maar gaan of anders iets voor jou en jullie kind regelen....
Hier ben ik het helemaal mee eens! Hij wil z`n vrijheid toch terug?! Dan is het minste wat hij kan doen, jou en JULLIE zoon niet dakloos maken. Sorry hoor, maar wat een ongeloofelijke eikel. - Ik kan niet in dit huis blijven wonen, het is een koophuis en financieel niet haalbaar voor mij.
Urgentie heb ik al gekregen, bij de woningbouw. Sorry maar ik weet het zelf ook niet meer..
En en mijn ex is idd een groete eikel!! - Ik bedoel idd een grote eikel!!
- Je hebt iig een urgentie gekregen, das al heel wat. Alleen moet er dan wel een woning beschikbaar zijn... Wat de woningbouw waarschijnlijk gaat zeggen is dat je een dak boven je hoofd hebt dus je staat niet op straat en dan krijg je ook niet al te snel een woning. Belachelijk, ik weet het maar zoreageren ze vaak wel.
Het is een koopwoning, dat was me eerst niet duidelijk. Maar dan nog zou hij tijdelijk kunnen verkassen en jou met jullie kind in het huis laten wonen en dat hij deelt in de kosten. Lijkt mij niet meer dan redelijk. Dan kan jij intussen rondkijken voor een andere woning en wanneer je die hebt, verkast hij terug. Woning kan ook verkocht worden en de opbrengst moet dan gedeeld worden. Hij moet jou sowieso uitkopen als hij in die woning blijft zitten.
Gelukkig ben je het met me eens en vind jij hem zelf ook een grote eikel[:D] Ik vind dit echt stijlloos. Laat jou met jullie kind in de steek voor een ander en dan mag je het verder uitzoeken?! Die vent heeft echt geen greintje gevoel! Geloof dat je niet veel aan hem zult missen, als ik het zo lees.
Wat ik zou doen, is steeds bij de woningbouw langsgaan, bellen maar laat van je horen. Zeg dat je echt een woning nodig hebt, dat je anders met je kind op straat komt te staan en bladiebla. Dik het desnoods aan.
Particuliere huur gaat wel sneller maar dan betaal je je blauw!
Meis, heel veel succes en ook sterkte!
Laat je wel weten hoe het verder gaat? - Hi,
Ik werk zelf bij een woningcorporatie en bij ons geldt een verbroken relatie niet als urgentie. Vaak kan er 1 van de partijen wel bij familie/vrienden terecht en dan is urgentie niet nodig. Dat wordt echt alleen in levensbedreigende situaties toegekend, terecht ook vind ik eerlijk gezegd want er gaan natuurlijk veel mensen uit elkaar. Daar heb jij geen boodschap aan dat begrijp ik, maar ja helaas werkt het wel zo ... Ik weet niet waar je woont, maar probeer idd particulier, bijvoorbeeld via de website van vesteda. Die hebben goede appartementen voor een redelijke huur. Succes in elk geval en hopelijk vind je snel iets voor jou en je zoontje! - Wat een vervelende situatie!
Wat heel belangrijk is, is inderdaad van je laten horen. Ga netjes gekleed naar de woningbouwvereniging, zorg dat je voorbij de eerste balie komt. Ken je misschien namen van mensen die daar werken, vraag daar na. En leg rustig je situatie uit.
Zorg dat je een goede indruk achterlaat, dan wordt je positief onthouden en gaan mensen zich actief voor je inzetten.Wij moesten een half jaar geleden in korte tijd verhuizen naar
Amsterdam en hebben op die manier binnen 3 weken een woning gekregen.Heel veel succes, ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Laat je weten hoe het verder gaat?
Groetjes - Ohw ik lees nu dat je al urgentie hebt, dan duurt het toch niet meer lang? Dan ga je voor de normale woningzoekenden ... Of hoe werkt dat bij jouw corporatie?
Ik vind het idee van Maila wel wat vreemd ... netjes gekleed naar een woningcorporatie om een goede indruk achter te laten? Wat heeft dat er mee te maken?Er zijn gewoon regels waar iedereen zich aan moet houden en dat heeft er niets mee te maken hoe je eruit ziet of waar je vandaan komt. Mijn zus kent ook mensen bij de corporatie, ik dus, maar krijgt daardoor echt niet meer gedaan dan een ander. Een slechte zaak als dat ergens anders wel zo gaat! Dan kunnen mensen die geen bekenden hebben in die wereld het helemaal wel shaken... Als je bij mij zou komen in je nette kleding voor een urgentie-aanvraag zou dat geen enkele invloed hebben en ik vind het vreemd dat er hier anders over wordt gedacht! - Ik woon in Noord Brabant omgeving Breda. Als je je eigen inschrijft bij de woningbouw, en je gaat uit elkaar dan krijg je een half jaar erbij, omdat je uit elkaar gaat. Maar de wachtijden hier duren minste 5jaar voor een appertement of eensgezinwoning. Sta ook al ingeschreven bij direct wonen, maar dat zijn meestal kamers... Tja en dat vind ik geen oplossing ivm mijn zoontje!!
- Hoi,
Ik ben het helemaal eens met Odie, behalve dat met die urgentie. Vind dat urgentie alleen verleent moet worden aan mensen die echt op straat worden gezet of al op straat staan. Maar goed, daar heb je niets aan. Wat ik niet begrijp is dat je niet op kamers wilt wonen... Het is toch het aller belangrijkst dat jij en je zoontje een dak boven het hoofd hebben??? Dat zou als enige moeten tellen vind ik. Of ga toch naar familie, ook al vind je dat iets minder... Als jullie maar een dak boven je hoofd hebben toch? Misschien dus iets minder kieskeurig zijn? Maar afgezien van dat op wie zijn naam staat het huis? Ik zou me n.l. niet zo makkelijk op straat laten zetten. Blijf anders gewoon daar wonen tot je wat beters hebt en anders trekt hij maar tijdelijk bij die andere vrouw in. Hij is de verooorzaker van dit probleem, mag hij ook met een oplossing komen toch?
Sterkte ermee.
Groetjes, Bliepie. - Ja dat vind ik ook, urgent is urgent dus moet je alles aanpakken! Ik heb op mijn werk ook wel eens mensen die urgent zijn en die hebben heel veel eisen ... Alles aanpakken wat je krijgen kunt vind ik en vanuit daar weer verder zoeken. Op de site van vesteda zijn gewoon woningen, dus geen kamers ...Misschien eens kijken en proberen iets te regelen!?
- Hoe gaat het nu met zoeken? Weet je al iets meer?
@ Chotje, Een goede indruk achterlaten geeft inderdaad geen directe voorrang op andere mensen. Ik bedoelde ermee dat je positief onthouden wordt.
Onbewust doe je voor iemand die er netjes uit ziet en rustig is meer dan iemand die er minder verzorgd uitziet.
Wij wonen nu in Amsterdam, niet de stad waar je makkelijk een woning vindt. De cooperaties waar we in onze alledaagse kleding binnenliepen, werder we sneller afgescheept, dan waar we in nette kleding binnenliepen. Het helpt je iets meer. - Hmm ik ben het er niet mee eens, maar goed ieder zijn mening ... Ik ben het wel eens dat je rustig en beleefd moet blijven, iemand die staat te schreeuwen of asociaal reageert wordt minder geholpen of daar doe je als medewerker minder je best voor. Maar goed, elke corporatie werkt mss anders ...
- Tot mu toe nog niks gevonden, wil in mijn huidige woonplaats blijven wonen ivm met voor mijn zoontje. Kan hij gewoon op de zelfde school blijven, tis voor hem al moeielijk genoeg. Heb vandaag geeist dat hij de woning maar moet verlaten... tot nu toe geen reactie op gehad!
- Vervelend allemaal voor je zeg! Een verbroken relatie is rot en als je dan ook nog het huis uit moet...Hoe gaat het eigenlijk met je zoon?
Wat ik niet begrijp, is hoe het nu zit met die koopwoning. Hebben jullie m samen gekocht? Want dan moet hij jou inderdaad uitkopen. Kan hij dat niet, dan kunnen jullie de woning verkopen. Toen mijn ex en ik uit elkaar gingen, heb ik hem ook uitgekocht en ben in het huis blijven wonen.
Veel sterkte in ieder geval. Ik hoop dat je snel weer woonruimte hebt. - Toen ik enkele jaren geleden ging scheiden kreeg ik bij de woningbouw ijskoud te horen: jammer dat je geen kinderen hebt, dan had je urgentie gehad. Nu moet je gewoon 6 jaar wachten. Belachelijk maar helaas.
Mijn advies: praat eens met een advocaat. Het is een vervelende situatie, dat snap ik helemaal. Maar hij denkt nu alleen aan zichzelf, door jou en je zoon in principe "op straat te zetten" omdat hij met zn nieuwe vlam verder wil.... ik denk dat jij ook eens aan jezelf en je zoon moet denken en eens moet kijken wat jouw rechten en zijn plichten zijn.
Bijna elk advocatenkantoor heeft een vrij inloopuur. Ga daar eens na in hoeverre hij bijvoorbeeld verplicht is om jouw woonruimte te betalen (ofzoiets) tot jij wat gevonden hebt.
Ik ken namelijk verhalen van vrouwen die in het huis bleven wonen en dat hij alles nog moest betalen zolang ze niets anders had.
Meid, laat je niet zomaar aan de kant zetten en kom op voor je rechten! Een advocaat kan het je precies uitleggen.
Succes en sterkte natuurlijk
- Flaironline
- Clubs
- * ARCHIEF * Wat vind jij?
- Hoe kom ik aan een woning... woningbouw doet niks.... gewoon wachttijden
Dit onderwerp heeft 19 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
\t\tDe laatste reactie is geplaatst op 14-08-2008 11:58. \t\t
Hoe kom ik aan een woning... woningbouw doet niks.... gewoon wachttijden
Club Chat
Openbare berichten
- | 13-07-2009 | 19:04
- | 02-04-2009 | 12:15
- | 25-03-2009 | 20:18
- | 22-03-2009 | 17:24
- | 22-03-2009 | 13:47
Wie doet wat
- Er is nog geen activiteit geweest...
Wie hier?
Er is niemand online!
