Clubafbeelding van * ARCHIEF * In vertrouwen

* ARCHIEF * In vertrouwen

Dit is het archief van de pijler "In vertrouwen"op de oude Flaironline website. Het is niet mogelijk om hier te reageren, of een nieuw topic aan te maken. Wil je een oud topic adopteren? Mail dan naar clubs@flaironline.nl

Met...

  1. Flaironline
  2. Clubs
  3. * ARCHIEF * In vertrouwen
  4. Te duur vrijgezellenfeest (vind ik...)

Dit onderwerp heeft 17 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
\t\tDe laatste reactie is geplaatst op 14-05-2008 22:08. \t\t

Te duur vrijgezellenfeest (vind ik...)

  1. Geplaatst door Nickname_30 | 07-04-2008, 01:41 | 4113x gelezen | 17 reacties

    Ben heel benieuwd naar jullie mening.
    1 van mijn beste vriendinnen trouwt binnenkort en nu is er een vrijgezellenfeest georganiseerd.
    1 maand geleden kreeg ik een mail met een datum van de ceremoniemeester (iemand die ik alleen via deze vriendin ken..) en de vraag of er ideeën waren..Ik heb toen gemaild dat ik graag wilde helpen..Hierop geen antwoord gekregen.
    2 weken geleden mail gehad met 2 voorstellen voor actieve activiteiten. Konden we mailen wat we het leukste vonden..Door allerlei drukte (en gezondheidsproblemen) hier niet aan toegekomen..
    Nu kreeg ik vorige week een mail met het programma. Ik schrok me alleen rot van de prijs ?85,=. Voor 1 activiteit, eten en daarna de kroeg in. Is dit een normale prijs? Zelf vind ik het echt veel geld..Heb het niet echt ruim en dan vind ik het veel, daarbij komt dan ook nog het kado voor de bruiloft (geld) Ik heb het idee dat het van mijn vriendin echt niet zo duur hoeft te zijn...en denk dat je voor minder geld ook een leuke dag kan hebben...Daarbij baal ik er ook van dat ik "gedwongen"word (of me voel...) om veel geld uit te geven voor activiteiten die ik zelf niet eens leuk vind..Begrijp me niet verkeerd het gaat me erom dat mijn vriendin een leuk feestje heeft...
    Ik sta nu echt in dubio...zal ik de ceremoniemeester mailen/bellen dat ik het best prijzig vind? [:S]
    Ben benieuwd wat jullie vinden...


17 reacties op onderwerp


  1. Onze zoon heeft volgende maand een vrijgezellen feest.
    Die gaan een heel weekend weg voor 100 euro.
    Daar is bij inbegrepen.......de reis naar Limburg(vanuit Brabant)hotel....activiteiten......en kado. Nou zijn ze wel met een grote groep,dus dat scheelt.

    Dan vind ik die 85 euro bij jou,best prijzig.
    Ik zou toch maar eens bellen naar de ceremoniemeester,want misschien vinden de anderen dat ook wel aan de prijzige kant,maar is er niemand die er iets van durft te zeggen.



  2. gebruiker_verwijderd_34 schreef | 07-04-2008, 08:03

    Dit soort dingen gebeuren zo vaak.....Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn...en zeggen dat je het gewoon niet kan betalen....ook zou ik dit tegen je vriendin zeggen...je hoeft niet in details te treden, maar ik denk dat eerlijkheid het langste duurt....

    Ons vrijgezellenfeest was in no-time over....geen tijd om meer iets te drinken in de kroeg of iets in die geest...Later bleek waarom; 1 stel had simpel weg het geld er niet voor gehad...dus de andere stellen hadden al wat meer betaald..Achteraf denk ik, had het me laten weten...dan had ik EN niet zo geïrriteerd geweest EN we hadden er voor kunnen kiezen om mee te betalen.... Nu vond ik het eerlijk gezegd best zonde van de avond....Daarbij kwam ook nog dat ik wat te veel gedronken had en een vriend een discussie aan wilde gaan die hij perse wilde winnen....moet je net mij hebben; ik gaf toendertijd eigenlijk nooit toe...dus je kan je voorstellen wat dat voor een avond was!Heel zonde allemaal....Het is een leuke avond geweest tot we naar huis moesten (moesten nog een klein uurtje rijden) DUS....mijn advies; wees eerlijk, allebei de kanten op en trek je conclussies uit de reacties!

    Succes....



  3. Op zich vind ik het niet zo heel erg duur. Bij en vrijgezellenfeest wordt de bruid vrijgehouden, dus de andere gasten betalen ook haar kosten. Afhankelijk van hoeveel mensen er mee gaan en of de activiteit ook per persoon betaald moet worden, komt er dus nog een gedeelte bovenop de kosten. 85 euro is dan mss 25 euro activiteit, 40 euro eten en 20 euro in de kroeg. iet supergoedkoop, mar ook weer niet heel erg overdreven duur, vind ik.
    Maar goed los van duur of niet, kennelijk is e.e.a in ieder geval boven jouw budget. ik zou dat zeker voorleggen bij de ceremoniemeester, ookal vind ik wel dat e dat in een eerder stadium had kunnen en moeten doen. Op zich denk ik namelijk dat de bruid het belangrijker zal vinden dat al haar dierbare vriendinnen erbij zijn, en het erg jammer zal vinden als er mensen afhaken vanwege de kosten. Aan de andere kant kan de ceremoniemeester ook niet in jouw portemonnee kijken en heeft ze wel vantevoren aangegeven wat ongeveer de bedoeling was, in die mail waarbij je kon kiezen. Dat jij daar door omstandigheden niet op hebt gereageert is jouw verantwoordelijkheid, en daarmee hb je eigenlijk ook een beetje jouw recht om te klagen verspeeld, vind ik.
    desondanks zou ik toch gewoon even met de ceremoniemeester overleggen of een wijziging nog mogelijk is. en anders moet je voor jezelf bedenken of jouw vriendschap je het waard is om eens een keertje wat meer geld uit te geven. je vrindin trouwt tenslotte als het goed is maar 1 keer.



  4. Bedankt voor de reacties...
    Vroeg me eigenlijk af wat een beetje een "normaal"bedrag is..Het is zeker niet zo dat ik nu niet mee kan hoor..Gaat mij persoonlijk meer om het principe..Eerlijk gezegd overviel het me allemaal nog al, had ik gewoon niet gerekend op zo'n enorm bedrag..
    Daarbij komt dat ik ook weinig zin heb aan het feestje..Ik ken haast niemand..we gaan een sportieve activiteit doen en zelf ben ik a-sportief...Tuurlijk gun ik mijn vriendin een TOP-dag, begrijp me niet verkeerd..en daarom ga ik er ook zeker heen...Maar het voelt wel een beetje zuur dat ik hiervoor andere dingen moet gaan laten (bv.naar een concert/schouwburg waar ik wel mega van geniet) Hoop niet dat ik overkom als een egoist oid, ze is echt 1 van mijn beste vriendinnen en gun haar echt een leuk feest!
    Ik ga nog even goed nadenken wat ik er mee wil en hoop dat er nog meer reacties komen!



  5. Ik heb vorig jaar een vrijgezellendag van een vriendin gehad en wij moesten 100 euro pp betalen voor de activiteit en het eten(vervoer naar de activiteit niet eens inbegrepen) en het stappen wat we later zijn gaan doen(waar trouwens ook niet iedereen mee ging) kwam er nog eens bij.Van te voren zat ik ook erg te twijfelen maar heb achteraf echt een hele leuke dag gehad en het was op de bruiloft ook leuk om die meiden weer te zien.
    Maar ik zou als ik jou was echt gewoon de ceremoniemeester bellen en je probleem uitleggen,wie weet valt er nog iets aan te veranderen of je kiest ervoor om de sportieve activiteit te laten gaan en later op de dag in te haken al zou ik dat zelf niet doen.



  6. ook ik heb een vrijgezellenfeestje voor mijn nichtje georganiseerd,daarbij kwamen een aantal dames en we hadden allemaal een heel verschillend inkomen.daar werd gewoon over gepraat,eerst werd er gezegt wat we ongeveer per persoon konden missen,en naar dat bedrag hebben we georganiseerd.en nog belden er mensen af.
    ik vind eigelijk wel een btje dat je de kans hebt gekregen om te zeggen hoe en wat. daar heb je niet op gereageerd,en nu het te laat is, wil je liever niet.je had meteen kunnen zeggen dit wil ik wel of niet,en net wat er gezegt is,dan zijn er echt wel meer die dan ook zeggen van,dit is te duur,of ik vind dit niet leuk.vaak word er georganiseerd wat de organisator zelf leuk vind. gewoon zeggen dat je het te duur vind,je verhaal uitleggen en als ze dan moeilijk gaan doen,vertel je het verhaal ook tegen je vriendin,dat je het gewoon niet kunt missen.
    en dan weet ik haast wel zeker dat er voor een oplossing gezocht word.
    succes![Y]



  7. Ik weet
    precies hoe dit voelt ! Mijn zus is 5 jaar geleden getrouwd en haar
    vriendinnen zijn heel anders dan ik en de aangetrouwde familie ook. Ik
    voelde me niet lekker bij welke bespreking dan ook. Ik wist dat er
    mensen waren met minder centjes (ik ook toendertijd) maar wilde voor
    mijn zus natuurlijk dat zij de dag van haar leven zou krijgen (buiten
    de huwelijksdag). Ik wist ook dat mijn zus echt wel genoegen zou nemen
    met minder en ze het leuker zou vinden als iedereen mee kon en het
    allemaal helemaal niet duur hoefde te zijn. Dat werkte dus allemaal
    niet zo. 1 Vriendin van mijn zus beweerde zelfs dat ik haar niet hoefde
    te vertellen wat mijn zus leuk zou vinden. Ik heb huilend bij mijn
    ouders gezeten want ik wist niet wat ik moest doen en er kwam ook nog
    een heel duur kado voor de bruiloft. Ik heb er echt buikpijn van gehad.
    Mijn ouders vonden dat ik er eerlijk over moest zijn maar doe dat maar
    eens als jongste en ook nog het zusje van. Mijn ouders wilden dan wel
    mee betalen maar dat vond ik ook absurd. De bom is uiteindelijk na het
    huwelijk (godzijdank) gebarsten omdat ik die mensen niet meer kon zien
    en vooral die ene niet. Ik kreeg bijval van maar 1 iemand en dat is de
    beste vriendin van mijn zus. Ik ben ook eerder weg gegaan van het
    vrijgezellenfeest en kreeg natuurlijk toen ook weer van alles naar mijn
    hoofd dat ik saai was en dat ik het niet kon maken. Mijn god wat heb ik
    me rot gevoeld. Uiteindelijk kwam dus alles eruit en heb ik daarna bij
    mijn zus zitten huilen en het haar uitgelegd. Mijn zus was boos omdat
    ze dat dure allemaal niet wilde en ze had liever gewild dat iedereen
    mee had kunnen gaan. Ze vroeg me wie het was die zo gedaan had en
    hoopte maar dat het niet haar beste vriendin was. Ze zei je bent mijn
    zusje, jij bent belangrijker voor me dan wie ook en jij zou het ook
    willen weten als iemand zo zou doen bij jou. Die vriendschap is na het
    huwelijk enorm bekoeld en op verjaardagen zeg ik netjes gedag en voor
    de rest zoekt ze het maar uit. Het blijft moeilijk want je wilt
    inderdaad iemand een fijne dag bezorgen maar de vraag is alleen in
    hoeverre ga jij erin mee en wat heb je ervoor over? Maar dat is helaas
    iets dat je alleen maar zelf kunt beslissen. Ik weet ook niet wat er
    gebeurd zou zijn als ik het van te voren zou hebben gezegd....


    Veel succes ! Groetjes, Sanne



  8. Ik heb al een paar vrijgezellenfeestjes georganiseerd....eentje was wel duur...ik geloof iets van 100 euro pp. Maar daar zat ook het geld voor de kroeg in (de bruid is tot een uur of 5 wezen stappen lol) Ik betaal meestal heel weinig mee aan het kroeggedeelte...drink zelf nl geen alcohol en met twee colaatjes heb ik ook een topavond...dan nog wat geld voor het drinken van de bruid en klaar is kees....Als ik ga stappen met vrienden betaal ik ook niet mee aan een algemene pot. Vroeger deed ik dat wel......



  9. Hai,
    ik ben het eigenlijk helemaal met de vorige reactie eens. Ik heb ook een aantal vrijgezellenfeestjes georganiseerd en vind 85 euro, zeker inculsief uitgaan, niet een heel belachelijke prijs. Uiteraard kan het ook een stuk goedkoper, het is maar net waar je op inzet. Wil je echt een activiteit, iets bijzonders, dan moet je daar meestal wel wat meer geld voor uittrekken. Je zou voor de grap eens op internet moeten kijken wat dat soort dingen kost, zulke activiteiten zijn vaak behoorlijk duur (of het ook redelijke prijzen zijn is weer een andere discussie!). Daar komt dan ook nog bij dat je ook voor de bruid betaalt, en zeker als je met een kleine groep bent, tikt dat behoorlijk aan.
    Ik kan me voorstellen dat je van het bedrag schrikt, maar is het qua tijd realistisch om het hier nu nog met de ceremoniemeester over te hebben? M.a.w.: Is er nog tijd om het programma aan te passen? Ik vind het van de ceremoniemeester niet netjes dat ze niet heeft gereageerd op jouw aanbod mee te denken, maar als je een tijdje terug uit verschillende opties kon kiezen, zou ik er als ceremoniemeester wel flink de balen van hebben als je nu nog met 'mitsen en maaren' komt. Je mag het natuurlijk best aankaarten bij haar (is ook beter dan je op die dag op te zitten vreten!), maar bedenk ook vantevoren wat je dan van haar verwacht. Als je hoopt dat het programma aangepast kan worden, kan je misschien zelf al wat opties bedenken. Bijvoorbeeld kijken of een soortgelijke activiteit ergens anders goedkoper kan, of dat jullie ergens anders net zo lekker maar voor minder geld kunnen eten. Het is echt lastig om een vrijgezellenfeestje te organiseren en iedereens wensen daarin te verenigen, dus wees niet te streng voor de ceremoniemeester :)!
    Succes!



  10. Ho, op de een of andere manier had ik maar tot de reactie van arrogante_trut (gezellige naam trouwens ;)) gelezen. Met haar was ik het dus eens :)!



  11. Hoi,
    Ik heb inmiddels drie vrijgezellenfeesten achter de rug. Bij de eerste werd er gewoon rekening gehouden met het kleinste inkomen (dat was ik toentertijd ;-) ) Een ontzettend leuke dag gehad!
    Bij het tweede feest waren er nogal wat strubbelingen. Het ging om mijn schoonzusje en diegene die haar feest organiseerden waren andere types dan ikzelf ben. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar wel op het moment dat ze alleen maar dingen organiseerden die zij zelf leuk vonden (ze waren een nogal hechte club). Als ideeen waren er een weekendje naar een beautysalon (circa 300 euro!), maar als alternatief hadden ze ook een dagje sauna. Ik ga heel graag naar de sauna maar zeker niet met een club meiden die ik nauwelijks ken. Dat mijn zus 4weken daarvoor was bevallen en helemaal geen zin had in een sauna was ook nog niet echt doorgedrongen. Uiteindelijk is het een dagje uit geworden, waarbij er nog steeds belachelijke kosten waren. Ter illustratie, in de begroting stond gemiddeld 10 euro versieringsmateriaal voor de hotelkamer, we waren met 14 man.... 140 euro aan slingers vond ik ietwat overdreven maar toch.
    Het derde feest kostte ongeveer 90 euro en hiervoor zijn we een hele dag weggeweest en hebben we een heerlijke kookworkshop gehad en gegeten. Ik vond 90 euro ook veel in het begin maar als je het hebt zou ik het zeker doen! het is niet alleen leuk om een hele dag samen te zijn maar ook om al die meiden weer te zien op het huwelijk.
    Dat verhaal van [...] ben haar naam kwijt, wiens zus ging trouwen was trouwens verschrikkelijk!! Wat een *** vriendin zeg en wat een arrogantie om zo tegen de familie van de bruid te doen notabene!



  12. Ik begrijp best dat je ?85,- teveel vind hoor, ik heb een tijdje terug precies hetzelfde moeten betalen voor een vrijgezellendag en vond dat ook best veel. We hebben toen een paar uur gezeild, zijn uit eten geweest en 's avonds nog wezen stappen. Mijn vriend ging met de mannen mee, zij gingen kanoen, bowlen en uit eten en waren ?65,- kwijt. Maar het verschil zit in de activiteiten (bij het zeilen had je instructeurs nodig) en je kunt het zo duur maken als je wilt.
    Je kunt best aangeven dat het voor jou eigenlijk te duur is en misschien kun je een goedkoper voorstel doen. Sommige bedrijven bieden een combinatiepakket van activiteit + etentje aan wat het iets goedkoper maakt. Maar misschien is het daar al te laat voor en dan moet je zelf even bekijken of je het geld ervoor hebt.



  13. Ik ben blij met al jullie reacties...Dacht al even dat het aan mij lag [:)]
    Ik heb ook bij vriendinnen en collega's wat navraag gedaan van wat nou "normaal"is..Eigenlijk vond iedereen het apart dat we niet samen het feestje organiseerden en dat 1 iemand dit nu "bepaald".
    Ik heb er voor gekozen om niet te gaan bellen en gewoon mee te gaan...Als ik in de toekomst nog eens zo'n feestje in het verschiet heb dan ben ik van plan me vanaf het begin wat actiever op te stellen en ook duidelijk aan te geven hoeveel geld ik er voor kwijt wil...
    Nu maar hopen dat het een leuk feestje wordt [:P]



  14. Hopelijk kun je genieten van het feestje. Wij hebben ook al enkele keren een vrijgezellenfeestje gehad en waren toch iedere keer wel rond de 75 euro kwijt.
    Mijn vriend zou een poosje terug een vrijgezellenfeestje hebben gehad van 125 euro. Maar gelukkig waren daar meerdere mensen het niet mee eens. Dat is helemaal veel te duur!



  15. mijn zus gaat over 5 weken trouwen en ik heb samen met bijna al haar vriendinnen een heel gezellige avond bij mij thuis georganiseerd om te brain stormen wat we met haar vrijgezelle dag zouden gaan doen.
    we beginnen nu om half 2 met een high tea daarna gaan we salsa dansen, eten en nog de kroeg in en wij zijn nu 85 euro kwijt voor de hele dag ja het is misschien veel geld maar wat je voor dat geld allemaal gaat doen vind ik het weer niet duur.
    succes ermee en heel veel plezier als je toch meegaat
    sasje

    kinderwens sinds 5 jaar.6xiui mislukt.juli 2009 bbz eileider gespaard gebleven.nu even geen zh bezoeken zijn het even zat!!!


  16. Ik vind eigenlijk dat je de kans hebt gehad om te reageren, maar dat je alsnog eerlijk kunt zijn. Je zou je later na het eten bij de groep kunnen aansluiten bijvoorbeeld, dan ga je toch maar doe je een compromis.
    Overigens heb ik echt een hekel aan vrijgezellenfeesten. Zo'n opgeklopte avond. Vooral die verkleedparijen en spelletjes...en maar doen of het een geweldige avond is...



  17. Een hele dag weg, met eten en stappen erbij kan 25 euro kosten maar ook 350. En de een vind die 25 al veel en de ander de 350 een prima bedrag. Het is gewoon heel persoonlijk ..........
    Het ligt er ook aan voor wie het is, beste vriendin, (schoon)zus is iets anders dan de vriendin van de neef van je man o.i.d. Of dat moet net je beste vriendin zijn natuurlijk ;-). Voor de een heb je het wel over voor de anders niet, ook heel persoonlijk dus ..........
    Met het vrijgezellenfeest ben je er ook nog niet, bruiloftkado, kleding voor de bruiloft (voor je cpl gezin), vervoer/taxi naar de bruiloft, oppas tijdens de bruiloft. De mannen hebben ook nog een vrijgezellenfeestje te vieren (in sommige gevallen dan, als je dus beiden gaat). Als je dan alles bij elkaar optelt ga je echt wel richting de 500 euro in sommige gevallen!!!!
    Weet je, het is misschien stom om te zeggen, maar wij zullen nooit trouwen (zie ik het nut niet van, en m'n mannie ook niet). En dan al die vrijgezellenfeestjes en bruiloften. Luister, ik ben echt geen krent, en wij hebben ook een super leuke dag op zowel de bruiloft als het vrijgezellenfeest maar soms loopt het echt de spuigaten uit, en waar is de grens?? Het wordt gewoon steeds gekker, qua dingen die je gaat doen (weekend weg incl. vlucht & hotel) en de daarbij behorende bedragen.
    Maar ja, zolang het in goed overleg gaat, en iedereen is het ermee eens, waarom niet???? Dat je een gezellige dag en/of avond hebt is gewoon het belangrijkste. En weet je, de bruid/bruidegom to be vinden het al fijn wanneer ze al hun dierbaren bij zich hebben op zo'n dag ..... dat is wat telt.

    [URL=

Zoekwoorden
Type
uitgebreid zoeken

Club Chat

Openbare berichten

  • spiritueel roeptGun jezelf een reading va­n de mediums van het spir­ituelelicht . En ervaar h­et verschil. Heb je het k­oud? Ben je ernstig vermo­eid? Lichamelijke klachte­n? Neem eens contact op m­et Tini,zij kan je doorve­rwijzen. | 03-01-2011 | 19:43
  • gebruiker_verwijderd_178 roeptIk vind deze nieuwe Flair­online 3 x niks... | 08-07-2009 | 05:30
  • nicrem71 roeptJeetje, wat is het hier o­veral rustig...Flair is d­e oude Flair niet meer he­laassss...erg jammer. | 14-05-2009 | 14:51
  • seeke_2 roeptWhahaha,je kunt niet meer­ reageren op het schreeuw­topic,dat zag ik nu pas h­ihi. | 30-03-2009 | 01:35
  • seeke_2 roeptJumpertjes schreeuw topic­ eindelijk gevonden en be­n ook lid geworden,maar k­an er niet posten.
    ­ Hoe kan dat??????
    | 30-03-2009 | 01:19
  • Anoniem #1905 roeptmmmm kom wel weer een kee­r terug als de topics ope­n zijn | 20-03-2009 | 14:43
  • Anoniem #1905 roeptHeb jou in iedergeval gev­onden kathy :D vind dat a­l heeeel knap van mezelf!­

    snap er ­geen jota van :s
    | 20-03-2009 | 14:40
  • Kathy46 roeptGoede tijden... slechte t­ijden... En hier mag wel ­gerookt worden

    Ik heb het topic wel­ gevonden,ik kan er allee­n niet reageren.Wie weet ­hoe dat kan?
    | 19-03-2009 | 20:19

Wie doet wat

  • Er is nog geen activiteit geweest...

Wie hier?

Er is niemand online!